مدیرکل کمیته امداد استان تهران از اجرای موفق برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات کمتر برخوردار خبر داد.

سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در همایش تجلیل از فعالان طرح ۲۰۲۰ محله‌های محروم کشور اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی متنوعی در ایام محرم و صفر توسط ستاد مرکزی برنامه‌ریزی شد که از جمله آن‌ها می‌توان به پویش "رهسپاران عصر ظهور" و "اطعام حسینی" اشاره کرد.

او گفت: ۱۸ نهاد، خادمیاران و شهرداران در محلات کمتر برخوردار فعالیت‌های خود را آغاز کردند و نتایج مثبتی به دست آمد. این برنامه‌ها در استان تهران نیز آغاز شد و تلاش شد تا با بهره‌گیری از همکاری مردم، فقر در این محلات کاهش یابد.

پرپنچی بیان کرد: در محلات مختلف اقدامات متعددی انجام شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کارآفرینی، توانمندسازی و کاهش فقر و آسیب‌ها از طریق فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی، بهداشت و درمان، مهارت‌آموزی، اشتغال، عمران و مسکن، آموزش و پرورش و اوقات فراغت اشاره کرد.

او گفت: در استان تهران ۷۳ خانه، ۲۱۶ پهنه، هزار و ۲۴۹ کوچه، شهردار و رابطین بهداشت، آموزش، ورزش و بانویار وجود دارد.

 مدیرکل کمیته امداد استان تهران عنوان کرد: موفق شدیم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در این خانه‌ها فعال کنیم و همچنین در زمینه اطعام حسینی نیز ۷۳۰ میلیارد تومان به صورت بسته‌های غذایی تهیه و به خانواده‌ها ارائه شد.

پرپنچی تصریح کرد: طرح "رهسپاران عصر ظهور" نیز باعث شد امسال بسیاری از نیازمندان برای اولین بار به کربلا مشرف شوند.

در ادامه سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی گفت: مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند که نظام، مجلس و دولت موظفند به نیازمندان رسیدگی کنند، اما کمیته امداد باید امدادرسانی را به‌ صورت مردمی انجام دهد در همین راستا، مراکز نیکوکاری و طرح ۲۰۲۰ اجرا شد. اجرای طرح ۲۰۲۰ باعث شد اقدامات مؤثری در زمینه توانمندسازی و اشتغال انجام شود.

بختیاری بیان کرد: اگرچه خدمت‌رسانی به سالمندان و بیماران صعب‌العلاج همچنان جزو وظایف ماست، اما توانمندسازی اکنون در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و ما از مرحله حمایت عبور کرده و به مرحله توانمندسازی رسیده‌ایم.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: امسال نیز با اقدامات انجام شده، ۱۱۰ هزار مددجوی دیگر که به خودکفایی رسیده‌اند، از پوشش کمیته امداد خارج خواهند شد.

خبرنگار: عطیه رضایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار