مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: تابستان امسال حدود ۲۰ درصد بازدید گردشگران در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت.

محسن معصوم‌علیزاده گفت: پیک مسافر در استان همدان ایام عید و تعطیلات تابستان است و به واسطه ظرفیت‌های ویژه ما در حوزه صنایع دستی، گردشگری و آثار تاریخی در طول سال میزبان شمار زیادی از گردشگران و مسافران هستیم.

او گفت: حدود سه میلیون گردشگر از اماکن تاریخی، تفریحی و جاذبه‌های طبیعی این استان بازدید می‌کنند که از این تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اقامت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: با توجه به ثبت جهانی هگمتانه، امسال رشد ۱۰۰ درصدی بازید از این اثر شاخص تاریخی را به نسبت مدت مشابه سال قبل داشتیم و این امر نشان می‌دهد که هر بیشتر به سمت ثبت جهانی و معرفی آثار این استان به کشور و خارج از کشور حرکت کنیم.

معصوم‌علیزاده گفت: حدود ۶ هزار گردشگر تعطیلات تابستان سال گذشته از یکم تا ۱۵ شهریور از هگمتانه بازدید کردند که امسال این میزان به حدود ۱۵ هزار نفر رسید و ۴۵۰ هزار نفر نیز در این مدت از سایر ظرفیت‌های گردشگری استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ملایر را یکی از شهر‌های پیشتاز استان در حوزه گردشگری و برگزاری جشنواره‌ها دانست و گفت: در حال حاضر شاهد برگزاری پنجمین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر هستیم و حضور چشمگیر مردم هم از استان همدان و هم سایر مناطق کشور در این جشنواره‌ها، نشان می‌دهد که معرفی آثار و تبلیغات می‌تواند به جذب گردشگران و علاقه‌مندان به حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی تاریخ و تمدن کمک کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.