حجت‌الاسلام خداداده گفت: اگر مردم کتاب اضافه در منزل دارند، می‌توانند به کتابخانه مساجد اهدا کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در شبکه خبر درباره اهدای کتاب به مساجد کشور گفت: امروز چهارمین مرحله ارسال کتاب به مساجد کشور را داریم، که با همکاری خیرین، دستگاه‌های فرهنگی بخصوص پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات ۱۰۰ هزار جلد به کتابخانه‌های مساجد ارسال می‌کنیم. در مجموع، نزدیک به ۴۰۰ هزار جلد کتاب در این چهار مرحله به کتابخانه‌ها ارسال شده است. ارسال کتاب‌ها به کتابخانه‌های مساجد از سال گذشته آغاز شده و این کتاب‌ها برای تمام استان‌ها فرستاده شده است. 

حجت‌الاسلام خداداده ادامه داد: ما نزدیک به هشت هزار کتابخانه فعال در مساجد داریم. تعریف ما از کتابخانه به عنوان پیشخوان کتاب است، که البته مساجدی هم هستند که کتابخانه‌های مفصل دارند. این کتابخانه‌ها شامل قرائت خانه، قفسه باز یا مخزن‌دار است، که کتاب امانت می‌دهد و مردم می‌توانند از کتابخانه و قرائت خانه مسجد استفاده کنند. 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: معمولاً کسانی که پشت کنکورند یا می‌خواهند امتحان بدهند، با قرائت خانه مسجد بیشتر آشنا هستند. اما در کنار فضای مطالعه در حال ارسال کتاب‌هایی هستیم که مفید است. البته بخشی از وظایف ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تجهیز کتابخانه و منابع آنهاست. ما تلاش می‌کنیم از فضای مسجد برای معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنیم. 

به گفته وی، طرح پالایش کتاب کمک کرد تا برخی کتاب‌ها را که در کتابخانه‌ها قدیمی شده بودند، خارج کنیم و بجای آن کتاب‌ها و منابع جدید را ارسال کنیم. این طرح با همکاری مساجد اتفاق افتاد و امروز برگزاری این طرح به صورت نمادین است. شاید عدد ۱۰۰ هزار جلد به چهار میلیون برسد، ولی باز آمار قابل توجهی در حوزه کتاب نیست. ما می‌خواهیم سرآغاز پویشی باشیم، تا مردم عزیز بدانند کتابخانه‌های مسجد مشتاق عنایت و هدایای آنها هستند. اگر آنها کتاب‌های اضافه مفیدی دارند، که استفاده نمی‌کنند می‌توانند. به مسجد محل بیاورند و تحویل بدهند، تا آن مسجد بتواند از این کتاب‌ها استفاده کند.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار