مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا برنامه‌ها، تغییرات و نوآوری‌های سومین نمایشگاه «رصتا» برای مخاطبان را تشریح کرد.

حسین زارعی گفت: سومین نمایشگاه «رصتا» از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد. این سومین سالی است که نمایشگاه برگزار می‌شود و به‌عنوان یک رویداد مهم برای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و مخاطبان این صنعت جای خود را باز کرده است.

وی افزود: بازدید عموم مردم و فعالان این صنعت در چهار روز نمایشگاه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر خواهد بود.

زارعی در ادامه از اختصاص اعتبار خرید اشتراک از سکو‌ها برای مراجعان اشاره کرد و گفت: امسال در جهت حمایت از چرخه صنعت، رسانه‌ها و مخاطبان، روزانه به دو هزار نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه، اعتبار حمایتی ۳۰۰ هزار تومانی اهدا خواهد شد. البته حتما باید کارت ملی همراه مراجعان باشد و آنها می‌توانند با مراجعه به سکو‌های موجود در نمایشگاه یا شرکت‌های خدماتی حاضر در نمایشگاه نسبت به اخذ خدمات یا خرید اشتراک سکو‌ها اقدام کنند.

مدیرکل صدور مجوز و امور رسانه‌های ساترا درباره دیگر شاخصه‌های سومین نمایشگاه «رصتا»، خاطرنشان کرد: حلقه مفقوده‌ای که در سال‌های قبل داشتیم و مورد انتظار مخاطبان بود، بحث اکران سریال‌ها بود چرا که نمایش خانگی و محتوای آن جذابیت خاصی برای بازدیدکنندگان دارد. قرار است در روز‌های سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه یک فیلم سینمایی و دو سریال به‌صورت اختصاصی برای اولین بار اکران و رونمایی شود و مردم به‌صورت رایگان قبل از انتشار در پلتفرم می‌توانند از این اکران‌ها استفاده کنند.

وی افزود: قریب به ۲۵ درصد از رسانه‌های استانی دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی، در سومین نمایشگاه «رصتا» شرکت می‌کنند. ترکیبی از تمامی سکو‌های آموزشی، ورزشی، فیلم و سریال و سبک زندگی و خانواده و … در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

زارعی در پایان گفت: امسال پروژه «سپام» را در نمایشگاه رونمایی می‌کنیم که سامانه نظارت مردمی با بهره‌مندی از ظرفیت صد هزار ممیز مردمی است و به توسعه محتوای سالم در شبکه‌های کاربرمحور کمک خواهد کرد. همچنین از نظام رتبه‌بندی و نظام ارزیابی سکو‌ها رونمایی خواهیم کرد و صفحه ساترا در تلوبیون را با همکاری معاونت فضای مجازی و ساترا افتتاح خواهیم کرد.

سومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۲۶ تا ۲۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار