دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: با اجرای درست طرح مسکن اقتصادی شاهد کاهش آورده‌های متقاضیان در خرید مسکن خواهیم بود.

سید محسن طباطبایی، دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در شرایط توسعه لاکچری‌نشینی، توجه به مسکن کوچک‌مقیاس موجب کاهش محرومیت‌زدایی خواهد شد، گفت: بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز به این بخش ورود کرده و در این طرح‌ها سرمایه‌گذاری کرده و در نتیجه زمینه خروج از تورم و رکود مسکن هم فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: ۳۰۰ گروه شغلی وابسته به ساخت و ساز هستند و کارخانجات داخلی با گسترش ساخت و ساز مسکن اقتصادی شاهد جهش تولید خواهند شد.

طباطبایی با بیان اینکه بانک‌ها برای عمل به رسالت اجتماعی خود می‌توانند منابع زیادی جذب کنند، گفت: اگر بانک‌ها به سمت بانک اجتماعی حرکت کرده و به این پروژه‌ها ورود کنند، می‌توانند به سازندگان کمک کنند.

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران اظهار کرد: بانک‌ها بین ۱ تا ۵ درصد منابع خود را صرف امور اجتماعی می‌کنند و شهرداری‌ها نیز علاقمند به افزایش رفاه مردم هستند؛ بنابراین در طرح‌های مشارکتی می‌توانند با بانک‌ها همکاری کنند و به پیشبرد ساخت مسکن کوچک‌مقیاس کمک مهمی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کاهش قدرت خرید مسکن در بین متقاضیان زمینه‌ساز تمایل مردم به خرید واحد‌های بزرگ متراژ شده است، گفت: میانگین متراژ خرید واحد‌های مسکونی در بین مردم حدود ۵۰ تا ۷۰ متر است که در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته و در این بخش باید برنامه ریزی لازم در جهت تقویت و توسعه خرید مسکن از سوی متقاضیان در قالب متراژ‌های کوچک را فراهم کنیم.

خبرنگار: محبوبه کباری 

برچسب ها: ساخت مسکن ، مسکن شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار