مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: سرمایه‌گذاری در معادن استان ۸۹ درصد افزایش یافت.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در پنج ماهه گذشته  ۱۹ پروانه بهره‌برداری معدنی با سرمایه‌گذاری ۶۴۷ میلیارد ریال در استان صادر شده است اظهار کرد: این میزان سرمایه گذاری منجر به اشتغال ۱۳۳ نفر در معادن استان گردیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب در میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال، ۸۹ و ۱۴ درصد رشد را شاهد هستیم.

 صابر پرنیان گفت: هم اکنون در استان آذربایجان غربی ۵۰۷ معدن دارای پروانه‌ بهره‌برداری معتبر با ظرفیت استخراج سالانه بیش از ۱۸ میلیون و ۷۹۸ هزار تن انواع مواد معدنی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای بهره برداری از این معادن بیش از ۹ هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که بیشتر سرمایه گذاری‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی استان توسط بخش خصوصی انجام و زمینه اشتغال برای ۵هزار نفر بصورت مستقیم در این معادن فراهم شده است.

پرنیان تصریح کرد: طی ۵ماهه نخست سال جاری ۱۸ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های اکتشافی، ۱۰ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی در شرف بهره برداری و ۱۹ فقره پروانه بهره‌برداری در استان صادر شده که ظرفیت استخراج سالانه این معادن ۳۶۵ هزار تن است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اعلام کرد: میزان حقوق دولتی وصول شده معادن در پنج ماهه نخست ۱۴۰۳ حدود ۴ هزار و ۱۲۹ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

پرنیان با اشاره به اهتمام جدی صمت استان در خصوص توسعه اقتصادی معدنی آذربایجان غربی گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری با برگزاری ۸ جلسه کارگروه تعامل و شورای معادن استان، تعداد ۷ معدن غیرفعال احیا و ۵۰ معدن غیرفعال تعیین تکلیف شده است.

مدیرکل صمت استان خاطرنشان کرد: امسال تعداد ۱۳ معدن و محدوده معدنی از طریق مزایده به افراد واجد شرایط واگذار گردیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.