حفاران غیرمجاز در ارتفاعات ساری‌قیه‌سی روستای اسلام آباد ارومیه دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: پس از رصد اطلاعاتی و نامحسوس گروه هشت نفره از باند حفاران غیرمجاز هنگام حفاری و انجام انفجار در اطراف تپه تاریخی توسط اکیپ‌های عملیاتی یگان حفاظت و مشارکت بی‌نظیر نهاد‌های مردمی منطقه مورد محاصره قرار گرفتند. 

بهروز محبی اظهار کرد: متاسفانه به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه تعدادی از این حفاران از تاریکی شب استفاده کرده و از محل متواری شدند که تلاش‌ها برای دستگیری این افراد در دستور کار قرار دارد. 

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در بررسی محل حفاری مشخص شد تعداد زیادی مواد منفجره کار گذاشته شده بود که تعدادی زیادی از آنها نیز منفجر شده بودند و نیز آلات و ادوات حفاری غیرمجاز در این منطقه کشف شد. 

محبی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همیاری مردم بار دیگر بر اهمیت مشارکت‌های اجتماعی در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی تاکید کرد و گفت: گسترش جامعه هدف از جمله استفاده از ظرفیت معدن‌دارانی که معادن آنها در نزدیکی آثار تاریخی واقع شده و همچنین عشایر، در امر جلب مشارکت‌های اجتماعی یکی از اقدامات مهم یگان حفاظت استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.