مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: میزان صدور پروانه‌های ساختمانی تا پایان سال ۵۰ درصد رشد خواهد کرد.

حسین جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه در نوسازی بافت فرسوده تهران کارهای ویژه و متعددی انجام شد و در همین راستا بسته تشویقی ۱۹ گانه وزارت راه و شهرسازی طراحی و به شهرداری‌ها ابلاغ شد گفت:  در این بحث تهران به صورت خاص و ویژه دیده شد و یک سری مشوق‌های دیگر نیز در این خصوص به این سیاست‌ها اضافه شده  است که باعث شد ما در کل کشور ۱۰۰ درصد بافت فرسوده را به سمت نوسازی حرکت دهیم یعنی یا نوسازی بافت فرسوده انجام شده یا پروانه ساخت صادر شده است.

 او با بیان اینکه روند نوسازی بافت های فرسوده در استان تهران در مقایسه با سال های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است گفت: بخش عمده ای از واحدهای نوسازی شده مسکن در استان تهران در قالب طرح کلید به کلید اجرا می شود و همین امر از طریق اجرای بسته های تشویقی انجام می شود.

وی با بیان اینکه در شهر تهران ۲۵۰ هزار پلاک فرسوده و ناکارآمد معروف به بناهای لرزان وجود دارد  گفت: امسال این نوسازی رشد بسیار چشم گیری داشته و ما شاهد افزایش ۲۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده بوده ایم که در مقایسه با سال گذشته رشد زیادی داشته است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران  با یاداوری این موضوع که  ۱۷.۵ درصد از جمعیت کل کشور ساکن استان تهران اند که از این تعداد ۳۶ درصد جمعیت استان تهران ساکن در سکونتگاه‌ها و بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند، گفت: امسال در تلاش هستیم که  به رشد ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در نوسازی بافت های فرسوده برسیم که امیدوار هستیم این اقدامات با انجام و ارائه بسته های تشویقی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: همه مدیران شهری، انبوه‌سازان، صنعتی سازان و سازندگان متبحر در بافت‌های فرسوده می‌بایست از تسهیلات ۱۹ بندی مشوقانه بافت‌های فرسوده بهره ببرند، استفاده از این تسهیلات به رشد چشمگیرتر نوسازی در بافت‌های فرسوده منجر خواهد شد.

خبرنگار: محبوبه کباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار