مدیرکل بنیاد مسکن گفت: با اجرای طرح مسکن اقتصادی شاهد افزایش تولید و کاهش قیمت تمام شده مسکن خواهیم بود.

احدی مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه اجرای ساخت مسکن اقتصادی از طریق برنامه ریزی که انجام شده می‌تواند زمینه ساز بهبود وضعیت بازار مسکن  و کاهش قیمت تمام شده مسکن شود گفت: اجرای ساخت مسکن اقتصادی باعث می‌شود که خانه‌های مشارکتی اجرا نشود.

وی با بیان اینکه  ساخت مسکن مشارکتی در فرهنگ ما پذیرفته شده نیست و هیچ وقت پذیرفته نخواهد شد گفت: ایجاد  مشکلات اقتصادی  از جمله مشکلاتی است که در مسکن مشارکتی ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن  اظهار کرد: به نظر می‌رسد با تعریف واحد‌های ۲۵ متری  و مسکن اقتصادی بتوانیم این معضل را حل کنیم  و در حال حاضر خانه‌های مشارکتی موضوعی است که کاملا در تضاد با فرهنگ، تعاریف و ارزش‌های جامعه است و هیچ نهاد و شخصی استفاده از خانه‌های مشارکتی را نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای واحد‌های مسکن اقتصادی می‌تواند زمینه ساز کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن و افزایش تولید مسکن می‌شود گفت: در حال حاضر می‌توانیم با اجرای طرح مسکن اقتصادی به طور قطع زمینه را برای خانه دار شدن افراد ضعیف و محروم را فراهم کنیم.

مدیرکل مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: وقتی قرار بر این باشد که در جامعه فرهنگ‌سازی رخ دهد، یکی از موضوعات مهم به فرهنگ آن منطقه بر می‌گردد. شاید در منطقه‌ای این سبک از ساخت و ساز پذیرفته باشد و در منطقه دیگر نه؛ بنابراین خیلی نمی‌توان در بعد فرهنگی این مسکن‌ها اظهار نظر کرد.  

خبرنگار:محبوبه کباری 

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار