معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طرح آهن یاری و ویتامین دی با هدف ارتقای سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از بیماری‌ها باید بدون هیچگونه نقصی در مدارس تقویت شود.

دکتر جلال رحمانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برنامه ارتقای سلامت دانش آموزان از طریق آموزش تغذیه سالم و مکمل‌یاری در سال تحصیلی جدید انجام می‌شود تا دانش آموزان قدرت انتخاب آگاهانه ماده غذایی سالم و مناسب را بیابند و با دقت نظر اصول خودمراقبتی را به کار ببندند.

وی اضافه کرد: به استناد بررسی‌های انجام شده در وزارت بهداشت در خصوص کم خونی فقر آهن و شیوع کمبود ویتامین D در دانش‌آموزان دختر، اجرای این برنامه برای تامین ریزمغذی‌های لازم در گروه سنی نوجوانان، ضروری است.

دکتر رحمانی با تاکید بر اولویت پیشگیری از بیماری‌ها و نقش مکمل یاری گفت: قرص‌های آهن در رفع کم خونی دختران دانش آموز و اهمیت آن در سلامت باروری در آینده و همچنین مکمل ویتامین D در پیشگیری از پوکی استخوان در سنین بزرگسالی و پیشگیری از افسردگی نقش بسیار موثری در سلامت جسم و روان دانش آموزان دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: نحوه اجرای برنامه ارتقای سلامت دانش آموزان در سال گذشته همراه با نواقصی انجام شد که از مدیران و مجریان برنامه مذکور در مدارس خواهشمندیم تا به درستی و دقت لازم این برنامه را برای سال تحصیلی جدید اجرا کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.