در راستای تقویت همکاری بین پکن و مسکو، وزارت دفاع چین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که این ماه رزمایش مشترک با روسیه برگزار می‌کند.

پکن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در ماه جاری میلادی (سپتامبر) با روسیه رزمایش نظامی برگزار می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع چین اعلام کرد که نیرو‌های دریایی و هوایی در رزمایش‌های «شمال-مشترک ۲۰۲۴» “North-Joint ۲۰۲۴” در آسمان‌ها و اطراف دریای ژاپن و دریای اختسک در امتداد سواحل روسیه مشارکت خواهند کرد.

در بیانیه وزارت دفاع چین در این خصوص آمده است «هدف این رزمایش، تعمیق سطح همکاری راهبردی بین ارتش‌های چین و روسیه و تقویت توانمندی رویارویی مشترک با تهدیدات امنیتی است».

بر اساس این گزارش، ارتش‌های دو کشور روسیه و چین قرار است ناوگان‌های نیروی دریایی را به منظور گشت‌زنی دریایی مشترک به «مناطق دریایی مربوطه در اقیانوس آرام» اعزام کنند و چین نیز در رزمایش راهبردی «اقیانوس-۲۰۲۴» روسیه مشارکت خواهد کرد.

وزارت دفاع چین تاریخ دقیق برگزاری این رزمایش مشترک را اعلام نکرد.

در ماه ژوئیه، روسیه و چین، رزمایش‌های مشترکی را در آب‌ها و حریم هوایی اطراف ژانجیانگ، شهری در استان جنوبی گواندونگ چین برگزار کردند.

رزمایش‌های مذکور درست در همان هفته‌ای برگزار شد که سران ناتو به چین هشدار دادند که به یک «عامل تعیین‌کننده» در حمله روسیه به اوکراین تبدیل شده و پکن را وادار کردند که به آنها در خصوص هرگونه «تقابل تحریک آمیزی» هشدار دهد.

روسیه و چین در سال‌های اخیر، همکاری نظامی و اقتصادی خود را افزایش داده‌اند و هر دو کشور از منتقدان «هژمونی غربی» به‌ویژه سلطه ایالات متحده بر امور جهانی هستند.

ماه گذشته، رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین پس از دیدار با نخست‌وزیر چین لی کیانگ در مسکو تصریح کرد که ارتباطات اقتصادی و تجاری روسیه با چین به نتیجه‌بخش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار