رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز از برپایی غرفه‌های طرح «از مزرعه تا سفره» در ۱۷ نقطه این کلان‌شهر خبر داد.

پژمان شفیعی در نشست خبری گفت: طرح «از مزرعه تا سفره» به دستور استاندار فارس از دو سال گذشته در شیراز کلید خورد که برای آن غرفه‌هایی از سوی شهرداری در اختیار تعاون روستایی قرار گرفت.

او افزود: بعد از آن برای ارائه خدمات بهتر، قرار شد غرفه‌ها در اختیار شهرداری بماند و به صورت رایگان در اختیار افراد توانمندی که می‌توانند تأمین‌کننده‌های خوبی باشند، قرار گیرد و این غرفه‌ها ذیل اتحادیه صنف میوه فروشان فعالیت می‌کنند.

شفیعی با بیان اینکه امروز فروش غرفه‌ها بین ۶۰ تا ۸۰ تن روزانه است و قیمت فروش اقلام آنها قیمت میدان تره‌بار است، گفت: در لایحه شورای شهر آمده است که قیمت محصولات این غرفه‌ها باید ۳۰ درصد کمتر از سطح شهر باشد.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز از اجرای این طرح در ۱۷ نقطه این شهر شیراز خبر داد و گفت: ۱۷ غرفه در نقاط مختلف شهر شیراز در قالب این طرح برپا شده‌اند که امروز این غرفه‌ها شرایط بهتری نسبت به قبل دارند، اما همچنان دنبال رفع ایراد و نواقص آن هستیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آیین‌نامه‌ای در شورای شهر داریم که در ایام خاص بتوانیم غرفه‌هایی را به یکسری افراد اختصاص دهیم از جمله در ایام بازگشایی مدارس می‌توانیم نمایشگاه پاییزه را با اختصاص غرفه‌هایی برپا کنیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری شیراز ادامه داد: در همین راستا یک نمایشگاه فروش پاییزی در آستانه بازگشایی مدارس در باغ جنت و یک نمایشگاه هم در پارک بعثت برپا می‌کنیم که جمعا ۶۰ غرفه در این دو نمایشگاه برپا خواهند شد.

او بیان کرد: علاوه بر اینها در هفته ابتدایی مهرماه نمایشگاه حمایت از مشاغل خانگی را در محوطه مقابل ارگ کریم‌خانی و باغ عفیف‌آباد با برپایی ۸۰ غرفه خواهیم داشت.

شفیعی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه در نمایشگاه پاییزی و مشاغل خانگی دنبال اجاره و این مباحث نیستیم، گفت: برای اینکه در نمایشگاه پاییزه قیمت نهایی محصول کمتر شود، نگاه اقتصادی روی این غرفه‌ها نداریم و تقریبا این غرفه‌ها را رایگان برپا می‌کنیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار