مقام‌های محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند وزارت دفاع با هموار کردن جاده کوتل انجمن، ولایت پنجشیر را به ولایت بدخشان وصل کردند.

مقام‌های محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند تیم‌های انجینری لوای فوق‌العاده وزارت دفاع با هموار کردن جاده کوتل انجمن، ولایت پنجشیر را به ولایت بدخشان وصل کردند.

 احداث این سرک در کنار کاهش قابل ملاحظه‌ی فاصله راه باشندگان چهار ولسوالی بدخشان، زمینه بهتر دادوستدهای تجاری را نیز فراهم می‌کند.

سیف الدین لتون سخنگوی ولایت پنجشیر می‌گوید با احداث یک سرک جدید، اکنون ولایت پنجشیر به بدخشان متصل شده است. این سرک با طول ۵۰ کیلومتر و عرض ۱۰متر توسط تیم انجینری لوای فوق‌العاده پنجشیر به‌گونه‌ی اساسی احداث شده‌ است.

او افزود که تلاش جدی برای تکمیل کار ۲۵۰ کیلومتر بقیه‌ی‌ این سرک ادامه دارد تا ولسوالی‌های کران- منجان، یمگان، جرم و بهارک بدخشان به پنجشیر وصل شوند.

وی تاکید دارد که احداث این سرک در کنار کاهش قابل ملاحظه‌ی فاصله راه به باشندگان چهار ولسوالی بدخشان، زمینه بهتر دادوستدهای تجاری را نیز فراهم می‌کند.

با تکمیل شدن کار این جاده شهروندان ولسوالی‌های کران‌ومنجان، یمگان، جرم و بهارک بدخشان می‌توانند در مدت ۶ ساعت و با هزینه کم به کابل سفر کنند.

حافظ محمد آغا حکيم، والی پنجشير، فعالیت‌های تیم انجنیری لوای موظف پنجشیر را در عرصه سرک سازی موثر خواند و اطمینان داد که کار احداث سرک پنجشیر- تخار را به زودی آغاز خواهند کرد.

حافظ نقیب الله فرقانی قومندان کندک انجنیری لوای فوق‌العاده پنجشیر که مسئولیت پیش‌برد احداث این سرک را به عهده دارد گفته است که اين سرک به شکل اساسی احداث و جغل ریزی می‌شود و کار آن در سه ماه تکمیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.