نایب رئیس شورای ملی زعفران از ورود زعفران نو طی یک ماه آینده به بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه گیاه زعفران زیر زمین است، از این رو نمی‌توان پیش‌بینی راجع به تولید داشت.

غلامرضا میری در گفتگو با باشگاه  خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو زعفران دسته ۶۵ میلیون تومان، پوشاله ۸۴ تا ۸۶ میلیون تومان، سرگل ۹۰ تا ۹۲ میلیون تومان و نگین ۹۷ تا ۹۸ میلیون تومان است.

او با بیان اینکه زعفران نوبرانه یک ماه دیگر وارد بازار می‌شود، افزود: با نزدیک شدن به فصل برداشت، زعفران زیادی در دست کشاورزان برای عرضه به بازار نیست و تنها افرادی که در این حوزه سرمایه گذاری کردند، طی روز‌های باقی مانده تا فصل برداشت، اقدام به عرضه می‌کنند. اما بنابر تلاش‌های صورت گرفته  انتظار می‌رود که بازار با ثباتی داشته باشیم تا رضایت کشاورزان جلب شود.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به آنکه گیاه زعفران زیر زمین است، از این رو تا برداشت محصول نمی توان پیش بینی دقیقی راجع به تولید داشت.

میری با بیان اینکه صادرات زعفران طبق روال در حال انجام است، گفت: با ورود زعفران جدید به بازار انتظار می‌رود که موانع صادرات برطرف شود تا شاهد جهش صادرات باشیم.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: بنابر آمار گمرک طی ۶ سال اخیر ۱۵۰۵ تن زعفران به بازار‌های هدف صادر شد که براین اساس متوسط صادرات سالانه ۲۵۰ تن بوده است.

او با بیان اینکه ۷۰ کشور واردکننده زعفران از ایران هستند، افزود: برخی کشور‌ها واردات محدودی دارند و ۵ تا ۶ کشور در واردات شاخص هستند.

میری با تاکید بر خرید حمایتی مستمر زعفران گفت: با توجه به آنکه خرید حمایتی یکی از راهکار‌های تنظیم بازار است، از این رو در طول سال و مستمر باید انجام شود تا کشاورزان متحمل زیان نشوند.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار