رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم گفت: میانگین تولید دیم از هزار و ۴۳۷ کیلوگرم در هرهکتار به هزار و ۷۲۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

مظفر روستایی رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم گفت : با بکارگیری ارقام و دستورالعمل‌های فنی این موسسه در قالب طرح جهش تولید در دیمزارها، تولید گندم دیم در کشور از حدود ۵ میلیون تن سال گذشته به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن  افزایش یافته است.

به گفته او، تمام بذور ارقام استفاده شده و دستورالعمل‌های جهش تولید در دیمزارها توسط موسسه دیم تدوین و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم ادامه داد: کشاورزان با بکارگیری ارقام این موسسه میانگین تولید را از هزار و ۴۳۷ کیلوگرم در هرهکتار به  هزار و ۷۲۰ کیلوگرم افزایش داده‌اند.

 روستایی با بیان اینکه طرح جهش تولید دیمزارها در سال زراعی کنونی در بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اجرا شده است، افزود: با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، تولید گندم دیم در کشور حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم گفت: یکی از موثرترین عوامل افزایش تولید، رعایت دستورالعمل‌های این موسسه و استفاده از ارقام و کود سرک در کشت پاییزه است که  تداوم استفاده کشاورزان از دستورالعمل‌‌های فنی موسسه تحقیقات در سال‌های آینده، عامل افزایش و پایداری تولید در دیمزارها خواهد بود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار