مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: ۵۲ پروژه گردشگری طی سال‌های اخیر در نقاط مختلف استان به اجرا درآمده که میزان سرمایه گذاری آنها به ۶۸ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان انجام شده، گفت: افتتاح چندین موزه از جمله موزه صنایع‌دستی و ورزش، مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه و انجام بیش از ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات شهریورماه سال جاری ظرفیت اغلب مراکز اقامتی سطح استان تکمیل شد، اضافه کرد: در این ایام شاهد افزایش تعداد مسافران در سطح استان بودیم به‌طوری که واحد‌های اقامتی با حداکثر ظرفیت به مسافران تابستانی خدمات ارائه دادند و در این میان ظرفیت مراکز اقامتی شهرستان‌های ارومیه، مهاباد، پیرانشهر، خوی و ماکو تا ۱۰۰ درصد و مابقی شهرستان‌ها تا ۷۰ درصد تکمیل شده بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی افزود: در سطح استان ۱۲۴ واحد اقامتی با پنج هزار و ۴۶۰ تخت و ۲ هزار و ۲۸۰ اتاق وجود دارد که در این مدت پذیرای مسافران داخلی و خارجی بودند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود روند تصاعدی ورود مسافر به استان تا پایان تابستان نیز همچنان ادامه داشته باشد و در این مدت بازدید از مراکز اقامتی نیز تشدید شده و تلاش می‌شود با ارائه خدمات مطلوب، مسافران خاطرات خوبی را در آذربایجان غربی داشته باشند.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شده است که قره کلیسای چالدران، تخت سلیمان تکاب، آیین مذهبی قره کلیسای چالدران و کاروانسرای شاه عباسی خوی از جمله آثار تاریخی قرار گرفته در فهرست جهانی یونسکو هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.