مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه‌ و بویراحمد از تأمین اعتبار ۳۲۰ میلیاردریالی برای ساخت ۳۷ مدرسه جدید در مناطق مختلف استان خبرداد.

 رضا حسینی نیک در خصوص آخرین وضعیت نوسازی مدارس استان در آستانه ماه مهر گفت: باتوجه‌به محرومیت‌های استان در حوزه زیرساخت‌های آموزشی در طی چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی به از سوی نوسازی مدارس استان صورت‌گرفته است که مشارکت خیرین در تحقق این امر کم‌نظیر بوده است.
 
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان افزود: برابر تفاهم‌نامه‌ای که با مؤسسه قلم چه در تهران داشتیم مقرر شد که بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی این مؤسسه برای ساخت بیش از ۳۷ مدرسه در استان مشارکت داشته باشند که سازمان نوسازی مدارس نیز سهم خود را برای ساخت این مدارس پرداخت خواهد کرد.
 
وی افزود: از تعداد ۳۷ مدرسه جدید استان تعداد ۲۰ مدرسه در حوزه شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده است که سعی شده است عدالت در محرومیت‌زدایی برای توزیع متوازن رعایت شود.
 
حسینی نیک تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که از سال گذشته به طور جد دنبال بودیم بحث تکمیل خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزان دخترانه منطقه محروم دیشموک بود که این مهم با ساخت و تکمیل و تأمین تمام تجهیزات موردنظر برای مهرماه در اختیار دانش‌آموزان این خطه محروم قرار خواهد گرفت.
 
وی در خصوص آخرین اقدامات برای نوسازی مدارس استان گفت: تمام مدارسی که در سال ۱۴۰۳ کلنگ‌زنی شدند همه برای مهرماه ۱۴۰۳ آماده بهره‌برداری و استفاده دانش‌آموزان است.
 
حسینی نیک گفت: یک سالن ورزشی که قبلاً مورداستفاده استخر بوده و تکمیل نشده بود با تغیر کاربری آن را داریم به سالن اجتماعات۷۰۰نفره تبدیل می‌کنیم که انتظار داریم مسئولان استانی و ملی به‌خصوص نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در این زمینه حمایت لازم را داشته باشند.
 
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: انبار تجهیزات ما در استان پُر است و در مهرماه سال جاری بر اساس شاخص افزایش جمعیت دانش‌آموزی در مناطق مختلف استان این تجهیزات اهدا خواهند شد و برای فصل زمستان نیز هر منطقه‌ای از استان که نیازمند وسایل گرمایشی باشد نیز به طور کامل تجهیزخواهد شد.
 
حسینی نیک گفت: رویکرد ما در سازمان نوسازی مدارس استان برای سال جدید تحصیلی رفع دغدغه دانش‌آموزان و فرهنگیان در حوزه نیازمندی‌های مدارس است و در این طرح اولویت با مدارس نوساز و نیازسنجی سازمان نوسازی از شرایط مدارس است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.