مردم می‌توانند با مراجعه به مصلی امام خمینی (ره) از امروز تا ۳۱ شهریور نوشت‌افزار، لوازم‌تحریر، کیف، کفش و ... خریداری کنند.

آیین رونمایی از دهمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی «ایران‌نوشت» که به مناسبت نزدیک بودن به ایام مهر به عرضه نوشت‌افزار، لوازم‌تحریر، کیف، کفش، کوله پشتی، مواد غذایی، پوشاک و سوغات استان‌ها می‌پردازد، در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گفته محمد یقینی مدیرعامل دهمین نمایشگاه «ایران‌نوشت»، بیش از ۱۰۰ برند ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند. با استقبال روز افزون مردم لازم بود در مکان ملی‌تر در خدمت مردم باشیم. در نمایشگاه «ایران‌نوشت» شاهد مانور تیم ملی نوشت‌افزار هستیم.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت با بیان اینکه نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی از ۱۰ سال پیش با همت مقام معظم رهبری شکل گرفت، افزود: مقام معظم رهبری در پیام اولشان فرمودند که جمعی از جوانان همت کردند، مسئولان کمک کنند کار جلو برود. ایشان در دو سال اخیر دو پیام دیگر داشتند. پیام آخرشان این بود: «با سلام ره‌آورد تلاش و همت شما در تهیه‌ی نوشت‌افزار ایرانی، بار دیگر موجب خرسندی و سپاس از دست‌اندرکاران شد. راه مبارکی است، با قوت ادامه دهید، با توفیق الهی».

برادران ادامه داد: تجلی «جهش تولید با مشارکت مردم» در صنعت نوشت‌افزار ایرانی محسوس است. هم تولیدکنندگان و هم توزیع‌کنندگان پذیرفتند بجای کالا‌های قاچاق و وارداتی با کیفیت پایین، کالای ایرانی با کیفیت را تولید کنند. بیشترین اقبال در مقطع دانش‌آموزان متوسطه به تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی تعلق داشت. در سال‌های اخیر تعداد زیادی از دانش‌آموزان ترجیح دادند کتاب و دفترچه‌هایشان مزین به تصویر حاج قاسم باشد. از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نونهالان المان‌سازی صورت گرفته است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اعلام این خبر که ما در شورای فرهنگ عمومی مصوب کردیم روز ۲۵ آبان به عنوان روز صنعت نوشت‌افزار نام‌گذاری شود، که در تقویم رسمی کشور درج می‌شود، افزود: با توجه به ابلاغ برنامه هفتم توسعه علاوه‌بر عرضه محصولاتی نظیر مداد، خودکار، دفترچه، پاک کن، مداد تراش، در سایر محصولاتی که هنوز عقب هستیم، به خودکفایی کامل خواهیم رسید.

به گفته وی، تنوع محصولات نوشت‌افزار بالا رفته است، که می‌توان به خودکار‌های آنتی باکتریال، محصولات دانش بنیان و ... اشاره کرد. ما در حوزه صادرات هم رشد ۳۸ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کردیم. امسال برای دومین سال پیاپی با تاکید شهید آیت‌الله رئیسی کتاب درسی با کاغذ داخلی تامین می‌شود. 

محمدحسین قمری، مدیرکل دفتر خدمات عمومی وزارت صمت گفت: خواستار تولیدکنندگان در این است که بتوانند در قالب قانون و اتحادیه کشوری مطالبات خود را از مسیر قانون از نهاد‌های مختلف پیگیری کنند.

در انتهای مراسم از محصولات جدید ایرانی با تصاویر دختر کاپشن صورتی رونمایی شد. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار