منابع خبری از عقب‌نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از شهر و اردوگاه «جِنین» در کرانه باختری پس از ۱۰ روز قتل و ویرانگری در آن خبر دادند.

به نقل از شبکه العربی، منابع فلسطینی صبح امروز اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی پس از ۱۰ روز تجاوز وحشیانه، از شهر و اردوگاه جنین خارج شدند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز با تایید این خبر گزارش داد: عملیات نظامی پایان نیافته و ممکن است که ارتش به زودی به جنین و مناطق دیگر کرانه باختری بازگردد.

در همین راستا، مدیر بیمارستان «الرازی» جنین نیز اعلام کرد که طی ۱۰ روز تجاوز وحشیانه اشغالگران به جنین، ۳۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۷۵ نفر دیگر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین طی این مدت، تاسیسات زیربنایی و املاک شهروندان فلسطینی را به شکل قابل توجهی ویران کرد.

در همین راستا، «نضال عبیدی» شهردار جنین به شبکه العربی گفت: دولت تشکیلات خودگردان فلسطین برای بازسازی شهر و اردوگاه جنین به کمک خارجی نیاز دارد و پس از عقب‌نشینی اشغالگران، اقدام برای بازسازی جزئی جنین را آغاز کردیم.

وی افزود: رژیم اشغالگر خطوط انتقال آب و برق به جنین را قطع کرده است. اشغال جنین در راستای اصل کشتار فلسطینی‌ها و ناگزیر کردن آنها به مهاجرت اجباری انجام شد، آنها به بازگشت به اینجا عادت کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین پس از اشغال چهار روزه اردوگاه «طولکرم»، از آن خارج شد.

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه (هفتم شهریور) یورش گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری و به ویژه شهر و اردوگاه «جنین» را آغاز و اقدام به ویرانی، تخریب و کشتار فلسطینی‌ها کرد.

طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین، طی حملات روز‌های گذشته رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری، ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین طی این مدت، اقدام به بازداشت ده‌ها فلسطینی و تخریب زیرساخت‌ها و خانه‌های فلسطینی‌ها در کرانه باختری کرده است.

این در حالی است که افزایش عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری در هفته‌های اخیر، باعث نگرانی شدید رژیم اشغالگر از تکرار هفتم اکتبری است که این بار در کرانه باختری رخ دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار