فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا گفت: برنامه‌های جهادی و مردم‌یاری پلیس از وظایف روزمره و مستمر شده و این همان اقتدار و بالندگی پلیس است.

 

 سردار حسن کرمی  فرمانده یگان‌های ویژه پاسداران فراجا در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی یگان ویژه، ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و کارکنان زحمتکش این اداره در سراسر کشور که با وجود همه کاستی‌ها به صورت جهادی مشغول خدمت‌گزاری بی‌منت هستند، اظهار کرد: پلیس یک نهاد جدا نشدنی از زندگی مردم است و نقش حساس و تعیین کننده‌ای در جامعه ایفا می‌کند و همواره تلاش دارد امنیتی توام با عدالت برای جامعه و مردم فراهم کند.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های کارکنان این اداره در پیشبرد اهداف جامعه محور یگان ویژه؛ افزود: در تحقق یک پلیس پویا، منعطف در شناخت و پاسخگو به مسائل و نیازمندی‌های اجتماعی در حوزه نظم و امنیت، یگان ویژه در رویکرد جامعه محور خود توجهی ویژه با انجام برآوردهای اجتماعی و بازخوردگیری از شهروندان دارد و راهبردهای ماموریتی خود را بر این اساس برنامه ریزی می‌کند.

سردار کرمی تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی بیان گر این مطلب است که همگان باید نسبت به تحولات اجتماعی افراد جامعه پیرامونی خود حساس بوده و در عرصه فعالیت‌های اجتماعی هدفمند و در بستر مسئولیت‌های مختلف اجتماعی، بی‌تفاوت نبوده و هریک به وظایف ذاتی خود در راستای حل مشکلات دیگران، عمل کنند.

وی به اهمیت آموزش کارکنان و تحقیق و پژوهش در ماموریت‌های مختلف یگان ویژه اشاره کرد و افزود: با تحقیق و آموزش صحیح و دقیق قبل از اجرای کار و انجام ماموریت های مختلف، هزینه‌ها تا میزان قابل توجهی کاهش و بازدهی به مراتب افزایش می یابد.

فرمانده یگان های ویژه پاسداران فراجا با بیان اینکه رویکرد فرهنگی و اجتماعی یگان ویژه نیاز اساسی جامعه است، گفت: برنامه های جهادی و مردم یاری پلیس از وظایف روزمره و مستمر شده و این همان اقتدار و بالندگی پلیس است که مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) بارها به آن اشاره کرده‌اند.

سردار کرمی با بیان اینکه یگان ویژه یک نیروی اجتماعی، مردمی و با اقتدار است که با تمام توان به مردم خدمت می‌کند و این افتخار بزرگی است، اذعان کرد: رویکرد اجتماعی در بسیاری از مأموریت‌ ها می‌ تواند راه‌گشا و عامل موفقیت باشد؛ چراکه بسیاری از اقدامات خرابکارانه و توطئه‌ های شوم دشمنان را خنثی خواهد کرد.

فرمانده پلیس ویژه کشور نقش یگان ویژه را در همه عرصه‌های جامعه مهم و تأثیرگذار خواند و تصریح کردد: رویکرد اجتماعی نقطه قوت یگان ویژه در مأموریت‌های محوله بوده و باید از این فرصت برای مردمی کردن امنیت نهایت بهره را ببریم.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا با تاکید بر لزوم تولید محتوای هوشمندانه، یادآور شد: تولید محتوای هوشمندانه به‌ عنوان ابزار و عامل کنترل اجتماعی می‌تواند در ارتقای امنیت و نهادینه‌ سازی آن مؤثر باشد و تولید محتوا باید بر اساس علوم شناختی باشد تا بر ذهن افراد اثرگذار بوده و برای مخاطب جذاب باشد.

بنابر اعلام خبرگزاری پلیس، وی در ادامه افزود: رویکرد اجتماعی در سطح یگان ویژه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یکی از اولویت‌های هدفمند و جاری یگان ویژه محسوب می‌شود، اخلاق و منش اسلامی و التزام قلبی و عملی به پاسداشت دستاوردها و حرمت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأثیر قابل توجهی را بر قوت و پویایی این مقوله خواهد گذاشت.

این مقام ارشد انتظامی در پایان با تاکید براینکه معضلات و آسیب‌های اجتماعی باید با رویکرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت شوند، خاطرنشان کرد: یگان ویژه با داشتن رویکرد فرهنگی و اجتماعی همواره در تمام مراسمات و مناسبت های ملی و مذهبی حضوری پرشور و مقتدر داشته و این مهم به عنوان شاخص فوق العاده‌ای برای این یگان در سطح جامعه محسوب می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات کارمند رتبه ۱۷  محسن عمادی قدردانی به عمل آمد و سرهنگ ستاد دکتر محمد کوهی به عنوان رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی یگان ویژه پاسداران فراجا معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار