معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۳ گفت: بیش از ۶۳ هزار کیلوگرم پسماند در راستای برخورد با عوامل غیرمجاز جمع‌آوری شد.

مهدی رضائی مالیدره  معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۳ گفت: با توجه به ضرورت حذف زباله گردان، کتفی کولی‌ها و عوامل غیرمجاز پسماند از چهره شهر، عملیات شناسایی این موارد با مسئولیت اداره بازیافت شهرداری منطقه ۱۳ و همکاری عوامل معبربان، شهربان و خودروهای ویژه با نظارت رییس اداره پسماند منطقه به طور شبانه روزی انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۳ افزود: یکی از مواردی که همواره از اولویت‌های شهروندان به شمار می‌آید و مدیریت شهری از آن مطلع است و از مردم انتظار توجه و رسیدگی دارد، زباله گردها و چرخ‌های دستفروشان زباله و پسماند است و این امر به عنوان یک اولویت برای شهروندان و مدیران شهری به صورت جدی در این منطقه پیگیری شده است.

همچنین شایان ایمان داش رییس اداره مدیریت پسماند شهرداری منطقه ۱۳ در این باره گفت: از ابتدای این طرح گسترده ۸۲۷ مورد کتفی کولی و هفت مورد چرخ زباله، ۲۰ دستگاه خودرو غیرمجاز حمل و نقل پسماند و ۶۳۳ هزار و ۴۶ کیلوگرم پسماند با هماهنگی مقام قضایی فراجا جمع آوری شده است.

به گفته وی، پسماندهای جمع آوری شده و خودروهای توقیفی متخلفان توسط شهربان و یگان حفاظت به پارکینگ سازمان مدیریت پسماند هدایت شده و در نهایت به آنها جریمه تعلق گرفته است.

ایمان داش افزود: همچنین به منظور ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا، آشنایی شهروندان با انواع پسماند و ارتقای کمی و کیفی وضعیت تفکیک پسماند، از ابتدای اجرای آزمایشی طرح نوماند در آذر ۱۴۰۲ در منطقه ۱۳ تا پنج شهریور با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با حضور آموزشگران اداره مدیریت پسماند در مراکز مسکونی، تجاری، مدارس، سرای محلات، ادارات و میادین میوه و تره‌بار بیش از ۱۶ هزار نفر از شهروندان با این اپلیکیشن آشنا شدند.

رییس اداره مدیریت پسماند منطقه۱۳ با بیان اینکه در همین راستا در این منطقه تاکنون در اپلیکیشن نوماند ۲ هزار و ۳۷۳ سفارش موفق ثبت و ۳۵۶ هزار و ۳۱ کیلوگرم پسماند خشک جمع آوری شده افزود: شهروندان تهرانی می‌توانند با نصب سوپراپلیکیشن «شهرزاد» و مراجعه به بخش «نوماند»، درخواست خود را برای تحویل و فروش پسماندهای خشک ثبت و روز و ساعت مراجعه ناوگان دریافت پسماند را طبق زمان‌بندی دلخواه خود اعلام کنند.

 
 

برچسب ها: زباله ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار