مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از برگزاری پویش حامیان صنعت و محیط زیست در استان خبر داد.

هاشم علایی گفت: این پویش با مشارکت کارکنان، واحد‌های تولیدی، شرکت‌های خدماتی و فعالان محیط زیست با هدف اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست و پاکسازی محیط شهرک‌های صنعتی از زباله در نقاط مختلف استان تا پایان شهریورماه برگزار می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه توسعه متوازن صنعت و رعایت مسائل و الزامات زیست محیطی، مورد توجه جدی شرکت شهرک‌های صنعتی است، افزود: در کنار توسعه صنعتی، توجه به الزامات زیست محیطی از مهم‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی بوده و بر همین اساس برای ایجاد تصفیه‌‎خانه‌ها، ایستگاه‌های آتش نشانی، توسعه فضای سبز و زون‌بندی شهرک‌های صنعتی استان اقدامات موثری انجام شده است.
به گفته او، اجرای مطالعات زیست محیطی و زون‌بندی شهرک‌ها با هدف ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی ضمن مطالعه امکان سنجی استقرار سرمایه‌گذاران در یک شهرک صنعتی زمینه تجمع واحد‌های تولیدی با نوع تولید یکسان در یک زون مشخص را فراهم و از پراکندگی صنایع و در نتیجه معضلات زیست محیطی آن جلوگیری می‌کند.
علایی ایجاد تصفیه‌‎خانه‌های فاضلاب را از دیگر اقدامات این شرکت ذکر کرد و گفت: تاکنون چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی شماره یک و ۲ اردبیل، شهرک صنعتی مشگین‌شهر و پارس‌آباد ایجاد و راه‌اندازی شده است و با هدف حل مشکلات زیست محیطی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل نیز مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اجرا شده که در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد.
او توسعه فضای سبز را از دیگر اقدامات مهم زیست‌محیطی در شهرک‎‌های صنعتی استان دکر کرد که ضمن تلطیف فضای عمومی و ایجاد پویایی و شور و نشاط در بخش تولید، زمینه حفظ محیط زیست را فراهم کرده است.
علایی از ایجاد ۲۴۲ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: کاشت درخت، درختچه و گل‌کاری از جمله موارد توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی است که با ۱۵۲ کیلومتر شبکه آبیاری قطره‌ای و تامین نیروی انسانی مورد نیاز اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین با اشاره به احداث ۶ ایستگاه آتش نشانی در شهرک‌های صنعتی و تجهیز آن به هفت دستگاه خودرو آتش نشانی و ادوات مربوطه افزود: در کنار احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، با اجرای برنامه‌هایی همچون شناسایی و پایش واحد‌های پرخطر و ارائه آموزش به واحد‌های تولیدی، تلاش می‌شود خسارات وارده به واحد‌های تولیدی در زمان بروز حوادث به کمترین میزان ممکن برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.