مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: بازسازی ورزشگاه علی دایی نیازمند اهتمام ملی است.

محمد علی پهناور در خصوص آخرین وضعیت مجموعه ورزشی علی دایی گفت: رویکردی که در گذشته در خصوص مسئولیت نگهداری این مجموعه وجود داشت باعث بروز تداخل بین اداره کل ورزش و جوانان و سازمان مجری یعنی اداره کل راه و شهرسازی شده بود و همین امر حتی باعث شده بود حفاظت از آن با مشکل مواجه شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه مجموعه ورزشگاه علی دایی متعلق به اداره کل ورزش و جوانان بوده و حفاظت از آن هم بر عهده این اداره کل است، افزود: کاسه چمن این ورزشگاه در گذشته به صورت نیمه‌کاره افتتاح شده و در حال حاضر چمن این ورزشگاه که ۱۴ سال قبل در آن اجرا شده، از بین رفته است، از سوی دیگر با توجه به عدم حفاظت از آن شاهد سرقت‌هایی از این مجموعه بودیم که باعث شده بود پیمانکاران به بهانه عدم امنیت حاضر به فعالیت در این مجموعه نباشند.
به گفته او، ورزشگاه علی دایی شامل ۲ بخش استادیوم دوومیدانی و استادیوم فوتبال است و متولی بازسازی و تکمیل کاسه چمن این ورزشگاه سازمان مجری اماکن دولتی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است.
پهناور با بیان اینکه وضعیت ورزشگاه علی دایی تبدیل به یک مساله ملی شده است، خواستار اهتمام و جدیت وزارت ورزش و جوانان در این زمینه شد و افزود: برای بازسازی این بخش از ورزشگاه نخستین مناقصه توسط سازمان برگزار شد که در این مناقصه شرکت حائز شرایط حضور نیافت، حدود ۲۰ روز قبل هم مناقصه دیگری برگزار شد که چند شرکت در حضور یافتند و سازمان مجری در مرحله تعیین پیمانکار می‌باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با طرح این سوال که چرا فرایند تعیین مناقصه ۶ ماه طول بکشد، یادآورشد: مبلغ برآورد شده برای بازسازی کامل کل کاسه چمن ورزشگاه مبلغ هنگفتی است که خارج از توان استان است و منابع آن باید از سطح ملی تامین شود.
پهناور افزود: استادیوم دو و میدانی این ورزشگاه هم چند سال قبل با وجود برخی نواقص افتتاح شد و همین امر باعث شده استان آن را تحویل نگرفته است.
او با بیان اینکه مسئولیت این بخش با شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی است، گفت: برای نتیجه بخش بودن اقدامات جلساتی برگزار و مقرر شد شرکت اجازه دهد بازسازی این بخش توسط استان اجرا شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه در سطح کشور مجموعه‌ای مانند استادیوم دو و میدانی ورزشگاه علی دایی وجود ندارد، گفت: آماده‌سازی این بخش برای استان بسیار حائز اهمیت است چرا که هم برای توسعه ورزش دو و میدانی در استان و کشور هم در میزبانی مسابقات تاثیرات مهم خواهد داشت.
پهناور افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر مقرر شد بودجه‌ای که قرار بود به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی اختصاص یابد در اختیار استان قرار دهند تا ما آنجا را تکمیل و بهره برداری کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.