مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: این شرکت طی سه سال اخیر ۱۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه اجرا کرده است.

حسین قدیمی گفت: از این میزان ۱۴۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از ابتدای ۱۴۰۰ تا پایان خرداد امسال و در هفته دولت امسال هم ۵۰۰ میلیارد پروژه در استان اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: طی سه سال اخیر برای اجرای پروژه‌های متعدد از جمله نصب، راه‌اندازی و افزایش ظرفیت ۶۳ به ۲۳ کیلوولت اجیرلو، ورود خروج خط ۲۳۰ و ۶۳ کیلوولت سبلان به اهر و پست جدید در مشگین‌شهر، احداث خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت نمین - فندقلو و خط دو مداره ۶۳ کیلوولت فاز ۲ شهرک صنعتی شماره ۲ که توسط شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان در اردبیل اجرا شده، سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
او در خصوص ظرفیت تولید برق استان اردبیل گفت: ظرفیت اسمی تولید نیروگاه سبلان با ۶ واحد گازی و سه واحد سیکل ترکیبی یک هزار و ۴۴۰ مگاوات، نیروگاه آبی مغان ۱۳ مگاوات، نیروگاه سی اچ پی شهید بالازاده در انگوت، سه نیروگاه خورشیدی و حدود ۲۴۰ نیروگاه خانگی پنج کیلووات در مجموع یک هزار و ۴۵۷ مگاوات است که از این تعداد واحد‌های ۲ و سه سیکل ترکیبی سبلان با اعتباری بالغ بر ۱۳۶ هزار میلیارد ریال اخیرا افتتاح شد.
قدیمی با بیان اینکه شرکت توزیع برق استان اردبیل در مجموع ۵۰ هزار میلیارد ریال پروژه قابل افتتاح دارد، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه، اصلاح و بهسازی شبکه‌های روستایی، تجهیز و راه‌اندازی پست‌های توزیع هوایی و احداث فیدر‌های جدید با افزایش قدرت مانور شبکه و برخی تجهیزات جدید است.
او افزود: امسال۱۵۰ میلیارد ریال نصب چراغ‌های روشنایی معابر، ۷۷۰ میلیارد ریال پروژه‌های نیرورسانی برای تامین برق واحد‌های کشاورزی و دامداری و ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال طرح تعویض سیم مسی با کابل خودنگهدار در این استان اجرا شده است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: همچنین برای هوشمندسازی کنتور مشترکین ۲۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است، به طوری که در حال حاضر کنتور بیش از ۹۵ درصد چاه‌های کشاورزی استان و ادارات هوشمند شده است.
قدیمی در ادامه با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق در کشور افزود: امسال در پیک تابستان میزان مصرف این واحد‌ها قابل رویت و کنترل بود و برای این مشترکین سقف مشخصی پیش‌بینی شده است و اگر از میزان مصرف آنها حد متعارف بالا برود برق آنها به صورت خودکار قطع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.