نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: با واریز مرحله سوم و چهارم مطالبات گندم‌کاران کردستانی طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری، دولت بیش از ۳۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز کرد.

جمال صالحی اظهار کرد: این مبلغ معادل ۱۵.۷ درصد از طلب گندم‌کاران گردستانی است.

وی با اشاره به خرید تضمینی یک میلیون و ۱۵۲ هزار و۷۲۶ تن گندم از کشاورزان کردستانی توسط ۱۲۰ مرکز خرید، افزود: مبلغ جمع کل گندم خریداری شده بیش از ۲۰۴ هزار میلیارد ریال است.

 نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: واریزی بهای گندم با توجه به اولویت چک لیست ارسالی به بانک کشاورزی است و طی چند مرحله دیگر واریزی‌های جدید به حساب گندمکاران انجام می‌شود که اطلاع رسانی خواهد شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان به آخرین آمار خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم تاکنون یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۸۷ تن گندم خریداری شده است. 

صالحی گفت: شهرستان‌های بیجار با ۲۸۸ هزار و ۹۹۴ تن، دیواندره با ۲۱۲ هزار و ۸۵۳ تن، دهگلان با ۱۸۶ هزار و ۶۴۸ تن، قروه با ۱۸۲ هزار و ۹۴۲ تن و سقز با ۱۸۰ هزار و ۲۴ تن بیشترین میزان خرید گندم را ثبت کرده اند.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.