عملیات‌های هک عجیبی تا کنون رخ داده اند که می‌توانند برای شما جالب باشند.

ممکن است در مورد عملیات هک وب سایت شنیده باشید و تصور کنید که آن ها نیاز به جدیت زیاد یا صرفاً اهداف مالی دارند، اما برخی از عملیات‌ها هستند که گاهی اوقات عجیب و غریب می‌شوند، مانند تغییر نام یک شرکت به یک نام خنده دار، یا رزرو بلیط هواپیما بدون یک مسافر و یا چیز‌های دیگر که در ادامه عجیب‌ترین عملیات هک که در طول سال‌ها رصد شده اند را معرفی می‌کنیم:

هک مرکز تفریحی با استفاده از آکواریوم

شرکت امنیت سایبری Darktrace در سال ۲۰۱۷ زمانی که اعلام کرد هکر‌هایی را با استفاده از یک آکواریوم متصل به اینترنت برای سرقت اطلاعات از یک مرکز تفریحی ناشناس در آمریکای شمالی کشف کرده است، سروصدا به پا کرد. ظاهراً این آکواریوم مجهز به سنسور‌های اینترنت متصل به رایانه‌ای بود که درجه حرارت و تمیزی آب آکواریوم تغذیه ماهی را کنترل می‌کرد.

جاستین فیر، مدیر اطلاعات و تجزیه و تحلیل سایبری در Darktrace گفت: شخصی از آکواریوم برای ورود به شبکه استفاده کرد و هنگامی که وارد آکواریوم شد، آسیب‌پذیری‌های دیگری را اسکن کرده و به سمت دیگر نقاط شبکه رفت.

نیکول ایگان، مدیر عامل Darktrace، به شرکت کنندگان در رویدادی در لندن توضیح داد که هنگامی که هکر‌ها جای پایی در شبکه پیدا کردند، از ماهی‌های کوچک به پایگاه داده‌ای از بازیکنان اصلی که به نام نهنگ نیز معروف است، دسترسی پیدا کردند.

هک پمپ بنزین برای دریافت سوخت رایگان

در سال ۲۰۱۹، مقامات فرانسوی پنج مرد را دستگیر کردند که تقریباً ۲۵۰۰۰ گالن سوخت را از پمپ بنزین‌ها در سرتاسر پاریس با هک کردن پمپ‌های سوخت و کنترل از راه دور مخصوص به سرقت بردند. هک پمپ بنزین از این جهت ممکن بود که برخی از مدیران پمپ بنزین رمز عبور پیش‌فرض پمپ بنزین را از استاندارد «۰۰۰۰» تغییر نداده بودند، و هکر‌ها از این پین برای تنظیم مجدد قیمت سوخت و حذف هرگونه محدودیت شارژ مجدد استفاده می‌کردند.

هک کردن چراغ راهنمایی و رانندگی

در یکی از مناطق ایالت تگزاس آمریکا، یکی از بیلبورد‌های الکترونیکی نصب شده روی چراغ‌های راهنمایی هک شد، به گونه‌ای که هکر‌ها توانستند نام کاربری/رمز عبور تابلوی پیام الکترونیکی را حدس بزنند و علامت را به این صورت تغییر دهند: بچه‌ها دیوانه وار رانندگی کنید. یکی از افراد حاضر متوجه موضوع شده و با پلیس تماس می‌گیرد. پلیس هکر را دستگیر کرد.

هک دوربین مراقبت کودک 

هکری که به سیستم مراقبت کودکان خانواده‌ای در اوهایو نفوذ کرده بود از تماشای یک نوزاد در حال خواب خسته شده بود، بنابراین هکر چندین بار شروع به فریاد زدن کرد: بیدار شو، عزیزم! والدین حیرت زده با وحشت وارد اتاق کودک شدند و متوجه شدند که مزاحم دوربین را مستقیماً به سمت آن‌ها نشانه رفته و فریاد می‌کشد.

هک با تقلید صدا

اولین مورد گزارش شده از یک حمله فیشینگ صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹ در انگلستان رخ داد. مجرمین با استفاده از برنامه هوش مصنوعی مربوط به تقلید صدا، صدای رئیس یک شرکت آلمان را که شرکتی در انگلستان نیز داشت جعل کردند و با مدیر عامل شرکت در بریتانیا تماس گرفته و او را فریب دادند تا ۲۴۳۰۰۰ دلار به یک تامین کننده در مجارستان منتقل کند.

منبع: الیوم السابع

برچسب ها: حملات هکری ، هکرها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار