مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از ارسال ۲۴۲ اثر به دبیرخانه همایش مجسمه‌سازی این شهر خبر داد.

آسیایی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش و گردهمایی علمی و پژوهشی مجسمه‌سازی شهر تبریز از ۱۶ شهریور گفت: ۱۵۲ هنرمند مجسمه ساز در بخش اصلی و جنبی این گردهمایی شرکت کرده اند و ۱۶۲ اثر ارسال شده به دبیرخانه این گردهمایی در بخش اصلی و ۸۰ اثر در بخش جنبی و دانشجویی است.

وی مدت برگزاری این همایش را ۲۰ روز تا ۴ مهر ماه امسال اعلام و اظهار کرد: این گردهمایی علمی و تخصصی در تداوم اجرای همایش‌های اول، دوم و سوم و با هدف برقراری تعامل سازنده با هنرمندان این حوزه برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: چهارمین همایش مجسمه‌های سنگی تبریز به صورت ملی و در ۲ بخش اصلی و جنبی و از جنس سنگ مرمر در مسیر جاده سلامت منتهی به میدان بزرگ ائل‌گولی برگزار می‌شود.

آسیایی ادامه داد: با نظر هیئت داوران این گردهمایی تخصصی تعداد هفت اثر برای اجرای نهایی در بخش اصلی و پنج طرح نیز جهت اجرا در بخش جنبی و دانشجویی انتخاب شده است.

وی یادآور شد: برخلاف دوره‌های اول تا سوم در دوره چهارم موضوع همایش و مکان تعیین شده است به طوری که به منظور مشخص شدن دقیق مکان‌ها و تعریف کارکرد مناسب برای مجسمه‌ها و آثار خروجی همایش و با توجه به اینکه مجموعه‌ها و پروژه‌های مرتبط با کودکان در مناطق مختلف شهرداری در حال اجرا است آثار متناسب با کودک و خلاقیت از جنس سنگ خلق و در مجموعه‌های احداث شده در شهر نصب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.