اولین رویداد موت کورت (شبیه سازی دادگاه) استان در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه ارومیه در راستای توانمندسازی دانشجویان رشته های حقوق و کارآموزان وکالت، با همکاری دادگستری آذربایجان غربی، کانون وکلای آذربایجان غربی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه، اولین رویداد موت کورت (شبیه سازی دادگاه) استان ویژه دانشجویان حقوق و کارآموزان وکالت را برگزار می‌نماید. 

دکتر عباس بانج شفیعی در این زمینه گفت: این رویداد بستری شبیه سازی شده، برای حضور و رقابت شرکت کنندگان در یک دادگاه تمرینی را فراهم می کند. 

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پژوهشی دانشگاه، شرکت در مرحله لایحه نویسی رویداد برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه معادل با گواهی یک دوره کارآفرینی مورد نیاز برای دفاع پایان نامه/رساله و گواهی حضور در مرحله نیمه نهایی معادل با گواهی دو دوره کارآفرینی لحاظ خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه در مورد شیوه برگزاری این رویداد بیان نمود: مهلت ثبت نام در این رویداد تا تاریخ ۲۲ شهریورماه خواهد بود. از تاریخ اتمام مهلت ثبت نام مسئله مسابقات در اختیار نماینده هر تیم قرار خواهد گرفت. هر تیم شرکت کننده در راستای موضوع پرونده موظف به نگارش یک لایحه در مقام وکلای خواهان و یک لایحه در مقام وکلای خوانده می‌باشد. این مسابقه در دو مرحله کتبی ارسال لوایح در مقام خواهان و خوانده و مرحله شفاهی برگزار خواهد گردید. مرحله شفاهی مسابقات در استان آذربایجان غربی شهر ارومیه پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آبان ماه برگزار خواهد گردید.

وی افزود: شرکت کنندگان با توجه به کسب عناوینی همچون ارائه دهنده شفاهی برتر موتر، بهترین لایحه کتبی، پژوهشگر برتر، تیم برتر مسابقات و بهترین تماشاگر، جوایز این رویداد را دریافت خواهند نمود. 

دکتر شفیعی گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت نام می‌توانند به پردیس علم و فناوری دانشگاه ارومیه و یا به وبسایت این رویداد به آدرس https://mootcourt.urmia.ac.ir/fa/ مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.