مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: شهرداری بوکان مکلف شد تا پایان سال آینده محل دفن پسماند جدید خود را به بهره‌برداری برساند.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مهمترین‌ مسائل محیط زیستی بوکان در حوزه محیط زیست انسانی مسئله مدیریت پسماند است که بصورت مستقیم با سلامت شهروندان این شهرستان در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه سایت فعلی دفن پسماند بوکان بدون مجوز محیط زیستی است، افزود: اقداماتی در راستای رفع این مشکل انجام شده، اما آنچه امروز اهمیت و اولویت دارد، لزوم تداوم ساماندهی زیست محیطی محل دفن پسماند توسط شهرداری بوکان بوده و شهرداری مکلف است حداکثر تا پایان سال آینده محل دفن پسماند جدید خود را به بهره برداری برساند.

شهند اضافه کرد: محل دفن پسماند فعلی که ظرفیت آن تقریباً پر شده است، مشکلات محیط‌زیستی و بهداشتی بسیاری دارد که موجب شکایات شهروندان شده و از طرف دیگر در مجاورت پناهگاه حیات وحش دشت سوتاوه حمامیان بوکان قرار گرفته که این منطقه زیستگاه یکی از مهمترین گونه‌های حیات وحش کشور است که سازمان حفاظت محیط‌زیست موضوع حفاظت از این پرنده نادر در خطر انقراض را، بصورت جدی و در سطح بین‌المللی پیگیری می‌کند.

وی تأکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با رویکرد نظارتی و مطابق با استاندارد‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور، بر فعالیت سایت‌های دفن پسماند در سراسر استان نظارت می‌کند و سلامت شهروندان خط قرمز سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده و اداره کل حفاظت محیط‌زیست بدون ذره‌ای اغماض و تعارف به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.