با پایش مستمر و پیگیری حفاظت محیط‌زیست، یک شهردار، به دلیل مدیریت نادرست پسماند‌های شهری، از سوی مرجع قضایی به پرداخت ۶۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم شد.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یک شهردار متخلف به جرم دفع غیربهداشتی پسماند‌های شهری و توجه نکردن به اخطار‌های حفاظت محیط زیست مبنی بر رفع آلودگی ناشی از دفع غیراصولی پسماند شهری، به پرداخت ۶۰۰ میلیون ریالجزای نقدی محکوم شد.

 وی افزود: مدیریت پسماند و دفن اصولی زباله یکی از چالش‌های محیط‌زیستی استان است و برنامه‌ریزی برای استفاده از فناوری‌های نو در بازیافت و کاهش زباله تولیدی می‌تواند تاحد زیادی کمک کننده باشد.

وی تأکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان مسئول ساماندهی پسماند‌های شهری و روستایی باید با دریافت مشاوره از متخصصان محیط‌زیست، با روش‌های درست و اصولی آن را مدیریت کنند و شهردار فوق موظف است نسبت به بهسازی و مدیریت مکان دفن پسماند اقدام کند.

به گفته وی؛ دفن بهداشتی زباله عبارت از انتقال مواد زاید جامد به محل ویژه دفن آن‌ها در خاک است، به شکلی که خطری متوجه محیط زیست نشود. توجه به بهداشت و سلامت عمومی، سطح زمین مورد نیاز، توپوگرافی منطقه، مطالعات هیدرولوژی و زمین شناسی جایگاه، قابلیت دسترسی به خاک پوششی مناسب، قابلیت دسترسی به محل دفن، فاصله شهر تا محل دفن، رعایت جهت باد‌های غالب، زهکشی محل دفن، هزینه‌ها و …از فاکتور‌های مهم در انتخاب محل دفن زباله هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار