امام جمعه ارومیه گفت: برای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید کار جهادی انجام شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه امروز در جلسه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی با اشاره به این که برای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید کار جهادی انجام شود گفت: از جمله کار‌هایی که باید انجام شود شناسایی خیرین جدید قرآنی است و باید مرکز قرآن و عترت ارومیه نیز برای ساماندهی موسسات قرآنی و ارائه مکان برای این موسسات استفاده شود که متاسفانه تا به حال این مهم محقق نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی با بیان اهمیت تلاوت قرآن کریم و لزوم تدبر در آیات این کتاب الهی افزود: اگر ما به قرآن کریم اهمیت قائل نشویم موجب مواخذه در قیامت از سوی قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام می‌شود.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب نیز بر توسعه فعالیت‌های قرآنی اعم از تلاوت و تدبر در آیات الهی تاکید دارند خاطرنشان کرد: تدبر و تفکر در آیات قرآن کریم موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها بدان تاکید دارند.

امام جمعه ارومیه همچنین بر افزایش ارتباطات قرآنی با کشور‌های همسایه و ارسال قاریان برای قرائت در این کشور‌ها تاکید کرد و افزود: باید جلسات و محافل کوچک تفسیر قرآن کریم در مساجد و خانه‌ها تقویت و توسعه یابد که این مهم موجب تحقق امر تفسیر و تدبر به زبان ترکی قرآن کریم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: آذربایجان غربی با وجود قاریان برجسته بین المللی قطب قرآنی در کشور است و باید از این استان جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی حمایت مالی انجام شود تا این ظرفیت‌ها بیش از پیش نمایان شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه تشکیل مجمع خیرین قرآنی، اعزام کنشگران قرآنی و موسسات به ترکیه و ایجاد خانه‌های قرآنی را از جمله فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی دانست و گفت: سال گذشته اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیش از ۲۵ میلیارد ریال مجموعه بودجه فرهنگی خود را در راستای حمایت و انجام کار‌های فرهنگی با موسسات قرآنی تفاهم نامه امضا کرده که امسال پیش بینی می‌شود این مبلغ به چهار برابر افزایش یابد.

حجت الاسلام منصور امامی با بیان این که طرح زندگی با آیه‌ها طرح ملی است که در استان نیز اجرا می‌شود افزود: محفل ۲۰ هزار نفری قرآن کریم در ورزشگاه تختی ارومیه و منطقه آزاد ماکو در ایام ولادت با سعادت پیامبرگرامی اسلام برگزار می‌شود. 

وی تصریح کرد: کرسی‌های تلاوت اذان گاهی برای مردمی کردن تلاوت قرآن کریم برگزار می‌شود که در آن قاریان به صورت زنده قبل از اذان در صدا و سیما و مساجد حاضر شده و به تلاوت قرآن کریم خواهند پرداخت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: در راستای تفسیر قرآن به زبان ترکی نیز اقداماتی در استان انجام خواهد شد که نیاز به همکاری دستگا‌های مختلف می‌باشد.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر تدبر در قرآن در کنار تلاوت کلام الله وحی گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب شورای توسعه فرهنگ قرآنی در کشور شکل گرفت تا با انسجام و سیاست گذاری‌های کلان باعث شود موازی کاری‌ها به هم افزایی‌ها در این زمینه تبدیل شود.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: این شورا در استان‌ها نیز به صورت مستقل فعالیت خواهد کرد تا در استان‌ها نیز تمرکز بیشتری بر مباحث قرآنی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.