مدیر کشاورزی و منابع طبیعی منطقه آزاد ماکو گفت: به منظور اجرای طرح‌های زراعت ۵۶۴ هکتار زمین به شرکت های تعاونی واگذار شده است.

مدیرکشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان از واگذاری ۵۶۴ هکتار زمین برای ۱۴ شرکت تعاونی به منظور اجرای طرح‌های زراعت در این منطقه خبرداد و افزود: برای ایجاد درآمد پایدار و اشتغال زایی برای اهالی بومی در قالب تعاونی، این اراضی برای این تعاونی‌ها که بیش از ۳۵۰ نفر عضو دارند واگذار شده که از این تعداد برای ۳ تعاونی و به مساحت ۲۳۵ هکتار در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳ انجام یافته است.

رسول حسین پور با بیان اینکه در بخش منابع طبیعی با تلاش‌های همکاران ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری سه شهرستان در سال جاری تاکنون ۴۱ هکتار در شهرستان پلدشت خلع ید شده اضافه کرد: ۵۹ هکتار در شهرستان شوط و ۷/۵ هکتار نیز در شهرستان ماکو با طی مراحل قانونی از متصرفین اراضی ملی خلع ید شده است.

وی ادامه داد: تسریع در روند واگذاری اراضی برای ایجاد مجتمع گلخانه‌ای جهت توسعه تولید محصولات خارج از فصل کشاورزی و برگزاری دوره‌های ترویجی برای توانمندسازی تعاونی‌های بومی و ارتقا سطح دانش و مهارت‌های تخصصی اعضای تعاونی‌ها در راستای افزایش بهره وری تولید محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های این مدیریت است.

مدیرکشاورزی و منابع طبیعی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ایجاد زمینه اجرای طرح‌های پرورش ماهی در سطح کوچک و بزرگ مقیاس و پیگیری مسائل واحد‌های در حال احداث دامپروری و پرورش ماهی و اراضی واگذاری شده برای باغ و زراعت به منظور حل مشکلات و کمک به بهره برداری از طرح‌ها در راستای رشد تولید محصولات و توسعه بخش کشاورزی منطقه از دیگر اقدامات این مدیریت می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.