مدیر نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان رویان دراستان البرز گفت: این مرکز در سال ۹۳ شروع به فعالیت کرده که تاکنون ۵ هزار نمونه خون در استان البرز ذخیره سازی شده است.

به گفته پور عنقا ادامه داد: از ابتدای هفته ۳۴بارداری با ثبت نام و انجام مشاوره پزشکی و تلفنی بعد از موافقت خانواده نمونه‌های اخد شده توسط خون گیر آموزش دیده به بانک خون تهران برای نگهداری بلند مدت ارسال می‌شود.

به گفته مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در البرز نمونه‌های خون از زایمان‌های طبیعی سزارین انجام و پس از گذراندن آزمایش ها‌ی اولیه در تانکر‌های با دمای منفی ۱۹۶ درجه با نیتروژن مایع ذخیره سازی می‌شود.
پور عنقا ادامه داد: مدت نگهداری خون‌های ذخیره سازی شده ناف نورادان ۲۸ سال است.
به گفته وی در حال حاضر با استفاده از سلول‌های بنیادی موجود در خون بند ناف نوردان ۸۰ بیماری سخت علاج العلاج درمان می‌شود.
 وی افزود: از جمله این بیماری‌ها انواع و اقسام بیماری‌های با منشاء خونی از جمله سرطانها، تالاسمی، کم خونی‌های شدید مادر زادی، بیماری‌های قلبی وکبدی ودیابت است.
رییس جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: برای دسترسی آسان شهروندان به خدمات بانک خون بند ناف نوزادان از سال ۹۳ نمایندگی پژوهشگاه رویان را در این استان مستقر کرد.
به گفته اسکندریان در این مدت ۵ هزار نمونه سلول بنیادین ذخیره سازی شده که در سالهای۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بالغ بر۲ هزار نمونه ذخیره سازی شد.
به گفته وی هدف گذاری‌های سال ۱۴۰۳ ذخیره سازی حدود هزار و۵۰۰ نمونه است که این تعداد نمونه نسبت به حجم موالید اتفاق افتاده در استان تعداد قابل توجهی نیست.

برچسب ها: بند ناف ، رویان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.