دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دو سال اخیر قبولی‌های کنکور در مناطق محروم افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امشب در برنامه تلویزیونی درباره تاثیر معدل در کنکور سراسری، گفت: مصوبه تاثیر قطعی سوابق تحصیلی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مجلس هم مصوبه‌ای داشت که این مصوبه دارای چالش بود، به شورای نگهبان رفت تائید نشد و سپس در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد و باز هم پذیرفته نشد، بنابراین مصوبه شورا یک مصوبه قطعی است.

در برگزاری کنکور به شیوه قبلی، دانش آموزان مدرسه را رها کرده و به دنبال تست‌زنی بودند

خسروپناه با تأکید بر اصرار اعضای شورا بر اجرای این مصوبه گفت: دلیل اصرار ما این است که در روش برگزاری کنکور به شیوه قبلی، دانش آموزان متوسطه دوم عمدتا مدرسه را رها کرده و به دنبال تست‌زنی بودند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عمدتا مافیای کنکور به دنبال لغو مصوبه کنکور است، عنوان کرد: تجمعی را ترتیب دادند، تعدادی در مقابل دبیرخانه شورا جمع شدند و البته ما صحبت‌هایشان را شنیدیم، پذیرای انتقادات هستیم، اگر این مصوبه ایرادی داشته باشد اصلاح می‌کنیم و هیچ تعصب جاهلانه‌ای بر مصوبات نداریم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: البته به خانواده‌ها می‌گویم که اصل مصوبه تغییر نخواهد کرد، مصوبه کنکور مصوبه جامعی است و دیگر نمی‌توانیم به مدل حافظه محوری برگردیم.

وی ادامه داد: سال آینده هم بر اساس همین مصوبه کنکور برگزار می‌شود و این مصوبه کماکان پایدار است، با این مصوبه کار بزرگی در تعلیم و تربیت کشور انجام شد و تعلیم و تربیت حکمت بنیان شد.

خسروپناه با اشاره به صحبت برخی مبنی بر ایجاد عدالت محوری گفت: قطعا به بحث عدالت آموزشی توجه می‌شود، رئیس‌جمهور هم چند بار به این موضوع تأکید کردند. مدارس غیرانتفاعی شهریه‌های کلان می‌گیرند و مدارس دولتی نیز بعضا ضعف دارند و حتما عدالت آموزشی در دستور کار ما است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دو سال اخیر قبولی‌های کنکور در مناطق محروم افزایش یافته و این آمار نشان می‌دهد که این مصوبه ما را به عدالت آموزشی نزدیک کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار