در پی تنش ایجاد شده بین دستگاه قضایی برزیل و شبکه اجتماعی ایکس، رئیس‌جمهور این کشور خواستار پیروی مالک این شبکه اجتماعی از قوانین شد.

در حالی که درگیری شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با مقامات قضایی برزیل ادامه دارد و ممکن است منجر به مسدود شدن آن در کشور برزیل شود، «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور برزیل گفت که مالک ایکس باید به احکام دادگاه عالی برزیل احترام بگذارد. 

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور برزیل در صفحه خود با اشاره به «ایلان ماسک» و ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری او نوشت: «هر شهروندی که در برزیل سرمایه‌گذاری می‌کند تابع قوانین برزیل و قانون اساسی است و فقط به این دلیل که پول دارد نمی‌تواند هر کاری که می‌خواهد انجام دهد». او در ادامه مجددا تاکید کرد که مالک ایکس باید قوانین برزیل را بپذیرد و به تصمیم دیوان عالی احترام بگذارد. 

شبکه اجتماعی ایکس هنوز در برزیل در دسترس است، اما انتظار می‌رود به زودی طبق دستور «الکساندر د موراس» قاضی دیوان عالی برزیل مسدود شود. در میانه اختلافات اساسی، دادگاه برزیل همچنین حساب‌های بانکی محلی شرکت اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» متعلق به ایلان ماسک را مسدود کرد. ماسک در صفحه خود «الکساندر د موراس» قاضی دیوان عالی برزیل را یک «جنایتکار آشکار از بدترین نوع» توصیف کرد که در قالب یک قاضی ظاهر شده است.

طبق قوانین فضای مجازی برزیل، هر رسانه اجتماعی که در این کشور در دسترس است باید نماینده‌ای مستقر در خاک برزیل داشته باشد. با این حال ایکس در اوایل ماه جاری دفتر خود در برزیل را تعطیل کرد و مدعی شد که نماینده آن «تهدید» شده و از او خواسته شده مطالبی را «سانسور» کند.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: ایلان ماسک ، ایکس ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار