با حضور استاندار آذربایجان غربی اینترنت پر سرعت در ۵۸ روستای استان به بهره برداری رسید.

به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار اینترنت پر سرعت به صورت ویدئو کنفرانس در ۵۸ روستای استان و با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. 

همچنین به همین مناسبت بهره برداری از ۵  سایت اینترنت پرسرعت ایرانسل (۵G) در ارومیه نیز امروز  در مجموع با صرف ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت ۴۳۰ روستا در سه سال گذشته در حدود ۹۱ درصد تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار گرفتند و امروز ۵۸ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

قاسم جلیلی نژاد گفت: پروژه فیبر روستایی نیز برنامه ریزی شده و تاکنون ۸۰ کیلومتر فیبر یو اس او نیز اجرایی شده و برای۵۱۵ کیلومتر برای استان برنامه ریزی شده است .

وی بیان کرد: همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار اعتبارات تامین شده فقط در بخش تجهیزات به علت تحریم مشکل داریم.

وی تصریح کرد ۸۰ درصد خانوار‌های شهری تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت و قدردانی از مجموعه مخابرات و شرکت فناوری و اطلاعات استان گفت از بابت شاخص‌های ارتباطی رشد چشمگیری داشتیم و آمار پوشش ۴۳۰ روستا در زمینه اینترنت پر سرعت از بابت کیفی عدد قابل قبول هست، اما برخی اپراتور‌ها عملکردی بهتری باید داشته باشند تا در احداث سایت‌های جدید با تجهیزات به روز با توسعه متوازن و ارتقا زیر ساخت‌ها عدالت لازم را برقرار کنند.

محمد صادق معتمدیان گفت:  برای ایجاد نسل پنجم اینترنت باید شتاب بیشتری داشته باشیم و نمایندگان مجلس نیز پیگیر این موضوع مهم باشند .

وی تصریح کرد: امیدوارم تمام مردم استان از خدمات اینترنتی که در کسب و کار روستایی هم بسیار موثر است بهره‌مند شوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.