بزرگترین طرح ملی فیبر نوری شمالغرب کشور با حضور استاندار آذربایجان غربی در شهرستان خوی به بهره برداری رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در آیین بهره‌برداری از طرح ملی فیبر نوری که با حضور استاندار آذربایجان غربی در  مجموعه فرهنگی آموزشی بوتراب خوی برگزار شد گفت: اولین بار در شمال غرب کشور طرح فیبر نوری به همت شهرداری خوی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد تا رسماً خوی، شهر پیشتاز این طرح نام گیرد.

قاسم جلیل نژاد افزود: با عنایت به برنامه‌ریزی دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر دسترسی ۸۰ درصد خانوار‌ها و ۱۰۰ درصد کسب و کار‌ها تا پایان دولت به شبکه فیبر نوری شهری، شهرداری خوی به صورت جدی وارد عمل شده و اجرای ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری با سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیارد تومانی «شرکت صبانت» و ۷۰ میلیارد مشوق دولتی اجرا شد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح ملی فیبر نوری در شهر خوی، اتصال ۶۰ نقطه شهری در ۶ فاز به طول ۲۵ کیلومتر و با مالکیت اختصاصی برای شهرداری نیز به سرانجام رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم با استفاده از فیبر نوری از طعم شیرین فناوری اطلاعات و سرعت بالای اینترنت بهره خواهند برد گفت: شهرداری خوی به عنوان اولین شهرداری پیشتاز برای اجرای این طرح بود که تاثیر بسیار زیادی در محقق شدن سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر افزایش سرعت اینترنت داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.