مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: ۵ شهرستان استان به نسل پنجم همراه اول دسترسی پیدا کردند.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در هفته گذشته ارائه سرویس نسل پنجم اینترنت همراه ۵ G به سبد خدمات شرکت مخابرات ایران افزوده شده است اظهار کرد: از دو هفته پیش ۳۰ سایت نسل پنجم اینترنت همراه اول موسوم به  ۵ G در ۵ شهرستان در مرکز و جنوب استان نصب شده که تاکنون تنها چهار سایت شامل بر دو سایت در شهرستان ارومیه و دو سایت نیز در شهرستان مرزی سردشت راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

چنگیز نوری ادامه داد: ۲۶ سایت دیگر نسل پنجم اینترنت همراه اول نیز تا پایان امسال در شهرستان‌های ارومیه، سردشت، پیرانشهر، بوکان و مهاباد نصب و راه اندازی خواهد شد.

این مسئول مخابراتی تصریح کرد: با بهره برداری از سایت‌های نسل پنجم اینترنت همراه اول سرعت انتقال دیتا تا ۲۵۰ مگا بایت در ثانیه افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به تدوام توسعه نسل چهار و نیم همراه اولنیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۵۰ سایت ۴.۵ G نیز به زودی در استان نصب خواهد شد که از این تعداد تجهیزات ۷۹ سایت به استان رسیده و در دست نصب و اجرا است.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی گفت:  شرکت مخابرات با وجود همه مشکلات پیش رو با تمام توان به سمت تحول دیجیتال در حال حرکت بوده و هم اکنون طرح نجما در استان در حال اجرا است.

نوری حرکت به سمت شهر هوشمند، ظرفیت سازی واگذاری FTTH در مراکز پر ظرفیت شهری، توسعه فن آوری، بهبود زیرساخت‌های ارتباطی شهر‌های صنعتی، پاسخگویی به نیاز مشتریان و افزایش ضریب نفوذ، بهبود در کیفیت محصول و ارتقای پهنای باند، ارتقای پایداری شبکه‌های ارتباطی و توسعه گسترش زیرساخت‌های فیبرنوری از مزایا و اهداف فاز اول طرح نجما در استان برشمرد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان غربی با تشریح آخرین روند توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های مخابراتی استان در حال تغییر تکنولوژی به بستر‌های فیبرنوری است و خوشبختانه امروز بیش از ۱۱ هزار کیلومتر فیبرنوری مخابرات در آذربایجان غربی بسترسازی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۰۴:۴۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
پس خووووووووی؟؟؟!