بهره‌مندی ۸۹۴ خانوار روستایی آذربایجان غربی از شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۸۹۴ خانوار روستایی در مناطق مختلف استان از شبکه ملی اطلاعات بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی از اتصال ۱۱ روستای آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: با ایجاد و ارتقاء ۱۱ سایت ۸۹۴ خانوار روستایی در مناطق مختلف استان با هزینه کرد ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح USO از اینترنت پر سرعت بهرمند شدند.

قاسم جلیلی‌نژاد تصریح کرد: روستای سلطانی شهرستان ارومیه، تیزخراب، آغ برزه در شهرستان سلماس، قزل داغ کُرد شهرستان ماکو، اوزون تاش، قوزلوجه وآل بولاغ شهرستان مهاباد، دوستاک و سیاوان شهرستان اشنویه و انبارماران و مخمور شهرستان چالدران با جمعیتی بالغ بر سه هزار و ۶۴۸ نفر از بستر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت بهرمند شدند تا قدمی دیگر برای تحقق دولت هوشمند برداریم.

جلیلی نژاد مدیر کل ارتباطات ضمن تبیین وضعیت توسعه‌ای استان گفت: در حال حاضر پوشش اینترنت روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان ۸۵ درصد است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری با پوشش اینترنت روستا‌های باقیمانده ۱۰۰ درصد این روستا‌ها را پوشش دهیم.

زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارائه شده به روستا‌ها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاورد‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت هوشمند و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.