کتاب سرداران ایل مجموعه اشعار براتعلی فرهادی‌پور در بروجرد رونمایی شد.

در مراسمی  با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان فرهنگی، در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد از کتاب «سرداران ایل» مجموعه اشعار براتعلی فرهادی‌پور، رونمایی شد.  

کتاب «سرداران ایل» مجموعه اشعار فرهادی‌پور به زبان لکی است که در قالب قصیده و مثنوی به مبارزات و رشادت‌های ایل بیرانوند پرداخته است.

استفاده از واژه‌های ناب لکی، لطافت و شیوایی ابیات در کنار استفاده از صنایع شعری به شیوه‌ای ماهرانه از ویژگی‌های بارز شعر او به حساب می‌‌آید. 

روایت بخشی از تاریخ شفاهی ایل بیرانوند در قالب شعر از دیگر خصوصیات مهم شعر فرهادی‌پور است.

براتعلی فرهادی‌پور متولد سال ۱۳۳۶ در روستای «مله تخت» از توابع شهرستان خرم‌آباد است، که در جوانی، حضورش در فعالیت‌های آزادی‌خواهی او را در مسیر انقلاب می‌کشاند و نتیجه آن دستگیری از سوی ساواک و انتقال به زندان اوین همراه بزرگانی چون مرتضی‌خان اعظمی، برخوردارخان باجلان، محمدحسین خان والی‌زاده و عزیزخان تاج‌میر است.

وی در سال ۱۳۵۳ با همفکری و هم‌اندیشی دکتر هوشنگ اعظمی لرستانی به گروه پارتیزانی دکتر هوشنگ اعظمی می‌پیوندد در دوم مردادماه سال ۱۳۵۳ دستگیر و نزدیک به ۴ سال در زندان اوین به همراه بزرگانی مانند: مرتضی‌خان اعظمی، فرج‌اله‌خان اعظمی، عزیزخان تاج‌میر، برخوردارخان باجلان، محمدحسین‌خان والی‌زاده، مهدی عراقی، عسگراولادی، اسداله لاجوردی، اسداله بادامچیان، حیدری، بهزاد نبوّی، حاج مهدی غیوران، مرتضی تجریشی،عزّت اله شاهی، بیژن چهرازی، صفرخان قهرمانی، کورش‌خان اعظمی، علی احمدی طباطبایی، دکتر عباس شیبانی، محمد قاضی، دکتر عالیخانی، علی سبزعلی و فرهادخان اعظمی و بسیاری دیگر از بزرگان و مبارزان آن دوران بسر برده است.

کتاب «سرداران ایل» سروده براتعلی فرهادی‌پور در ۱۴۱ صفحه از سوی نشر کلهری بروجرد منتشر شده است‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.