مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه مدارس براساس وضعیت استان، شهرستان و منطقه تعیین شده است.

بهنام نیک‌نژاد روز چهارشنبه حاشیه برگزاری همایش مووسسان مراکزغیر دولتی استان در جمع خبرنگاران استان گفت: شهریه مدارس غیردولتی به عنوان تنها صنفی است که مصوب شده و قابل ردگیری و مشاهده برای عموم است و براساس وضعیت استان، منطقه و اجرای برنامه‌های مختلف از جمله فوق برنامه تعیین می‌شود.

وی گفت: برای تعیین شهریه مدارس باید وضعیت خانواده و موسسان مدارس نیز مد نظر باشد تا رضایت همه تامین شود در حالی که در چند سال خیر با توجه به افزایش اجاره بها، این میزان افزایش شهریه هم جوابگوی هزینه این مدارس نیست.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: شهریه مدارس غیردولتی چهارمحال و بختیاری نسبت به سایر استان‌ها متناسب‌تر است.

به گفته وی، هم‌اکنون بیش از ۱۸ هزار مدرسه غیردولتی در کشور فعال است که این آمار ۱۵ درصد مدارس کشور را تشکیل می‌دهد و ۱۴درصد دانش‌آموزان کشور معادل ۲.۵ میلیون نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: هرگونه تغییر مکان مدارس غیردولتی و مزایده برای تحویل گرفتن مدرسه باید قبل از تیرماه انجام شود و در صورتی که این مزایده بعد از تیرماه برگزار شود خلاف است و مزایده لغو می‌شود.

نیک‌نژاد در خصوص جذب معلمان شاغل در این مدارس و سهمیه جذب آنها در آموزش و پرورش نیز گفت: هرگونه استخدام در آموزش و پرورش براساس قانون و آزمون استخدامی و سهمیه‌ که قانونگذار تعیین کرده است انجام می‌شود و براساس دستورالعمل و بخشنامه‌ای که صادر شده، در مصاحبه تخصصی از این امتیاز تدریس در مدارس غیر دولتی بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، بیمه معلمان شاغل در مدارس غیردولتی و کارکنان این مدارس بر اساس قانون اعمال می‌شود و معلمان مدارس ابتدایی با ۲۵ ساعت کار و سایر کارکنان و معلمان با ۳۰ ساعت کار باید بیمه کامل برای آنها پرداخت شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ابتکارات مدارس غیردولتی در سطح کشور در سال تحصیلی گذشته گفت: در این جشنواره ۶ هزار و ۲۰۰ اثر ارسال شد که ۲۵۸ اثر به مرحله کشوری ارسال شد و ۴۱ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: آیین‌نامه آموزشی و پرورشی مراکز غیردولتی که از سال‌های گذشته مورد درخواست هیأت دولت بود که براساس قالب مورد نظر شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده است و به زودی ارسال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی موسسان مراکز آموزش و پرورش غیردولتی کشور در چهارمحال و بختیاری گفت: در این شورا در خصوص قوانین و آیین‌نامه‌ها مصوباتی تنظیم خواهد شد.

۲۴ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی چهارمحال و بختیاری مشغول تحصیل هستند

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲۱۹ مدرسه غیردولتی و ۲۵۰ مرکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در استان فعال است و ۲۴ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند گفت: ۱۴ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس غیردولتی درحال تحصیل هستند.

افشین امیریان افزود: برای سال تحصیلی جدید تمام تمهیدات لازم در مدارس دولتی و غیردولتی درنظر گرفته شده است از این رو برای مداس غیردولتی شهریه مدارس بر اساس تعداد دانش‌آموز، آموزشگاه، فضای آموزشگاه و خدماتی که ارائه می‌شود و سابقه آموزشگاه، شهرستان و مناطق تعیین شده است.

به گفته وی، کف شهریه در مدارس ابتدایی از ۱۰۰ تا ۱۸۰ میلیون ریال و مدرسه متوسطه اول ۱۸۰ تا ۲۲۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است که ۲۰ درصد مدارس متوسطه اول سقف شهریه را دارند.

وی اظهار داشت: در مدارس متوسطه دوم نیز شهریه مدارس از ۲۲۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است که تنها یک مدرسه متوسطه دوم این شهریه را دریافت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار