سازمان ملل می‌گوید واکسیناسیون فلج اطفال در غزه به دلیل دستورات تخلیه متعدد ارتش صهیونیستی با اختلال مواجه می‌شود.

سازمان ملل اعلام کرده است که توانایی آن برای واکسیناسیون کودکان غزه در برابر بیماری فلج اطفال به دلیل دستورات متعدد رژیم صهیونیستی برای تخلیه با مشکل مواجه خواهد شد، زیرا در این شرایط مردم غزه همواره مجبور هستند به مناطق کوچک‌تر و دورافتاده‌تر بروند.

به گزارش گاردین، امدادگران هشدار می‌دهند که بدون آتش‌بس بشردوستانه، برنامه واکسیناسیون که قرار است اوایل هفته آینده شروع شود با اختلال مواجه شده و ممکن است کودکانی که به این واکسن بسیار نیاز دارند، آن را دریافت نکنند.

تاکنون یک نوزاد ۱۰ ماهه برای اولین بار در ۲۵ سال گذشته به بیماری فلج اطفال مبتلا شده است و کارشناسان حوزه بهداشت هشدار می‌دهند با توجه به ازدحام بیش از حد در اردوگاه‌های آوارگان و ویران شدن تاسیسات تصفیه آب، این بیماری به سرعت گسترش یابد. جاناتان کریککس، سخنگوی آژانس رفاه کودکان سازمان ملل در این خصوص گفت: «مسئله این است که اجرای برنامه واکسیناسیون فلج اطفال در یک منطقه جنگی فعال تقریباً غیرممکن است». 

بر اساس گزارش سازمان ملل، ارتش رژیم صهیونیستی در ماه جاری ۱۶ بار دستور تخلیه صادر کرده که ۱۲ درصد از جمعیت غزه را مجبور به جابجایی کرده است. استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل می‌گوید: «این دستورات تخلیه کار ما را تقریباً غیرممکن می‌کند». 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار یک آتش‌بس ۳ روزه مستقل از گفتگو‌های کنونی در قطر و قاهره شده است تا برنامه واکسیناسیون سازمان جهانی بهداشت و یونیسف در غزه عملی شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار