جواد بازرگان گفت: هیات انجمن‌های ورزشی استان فعالیت بسیار خوبی دارد از این رو تمام تلاش خود را برای حمایت از آن و پویایی بیشتر فعالیت‌های این هیات به کار می‌گیریم.

جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان روز سه‌شنبه در مجمع سالانه و عمومی هیات انجمن‌های ورزشی استان زنجان، گفت: این فدراسیون یکی از مظلوم‌ترین فدراسیون ها به شمار می‌رود چون حدود ۳۰ انجمن و کمیته را در دل خود جای داده است که هر کدام قابلیت فدراسیون شدن را دارند.

وی با تاکید بر اینکه فدراسیون انجمن های ورزشی رشته‌های المپیکی را نیز در خود جای داده است، اضافه کرد: انتظار داریم تمامی ظرفیت‌های این رشته ها در استان به کار گرفته شود تا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه ها باشیم.

این مسئول با بیان اینکه چند طرح در وزارت ورزش و جوانان در حال پیگیری است، ادامه داد: یکی از اقدامات، آمایش سرزمینی بر حسب ظرفیت استان ها در خصوص رشته‌های ورزشی دارای ظرفیت بوده که بر این موضوع، تمرکز ویژه‌ای شده‌ است.

وی با بیان اینکه فعالسازی تمامی رشته های انجمن ورزشی امکانپذیر نیست و می توان بر چند رشته خاص تمرکز کرد، اظهار داشت: بر حسب ظرفیت می توان در رشته های نظیر سپک تاکرا سرمایه‌گذاری کرد البته حمایت ها نیز باید در کانال و مسیر درستی باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با تاکید بر اینکه بخشی از این حمایت ها می تواند در قالب رشته های نزدیک به ورزش همگانی شکل بگیرد، ادامه داد: این استان در بخش ورزش همگانی در سال جاری برنامه ماهیگیری خانوادگی را برگزار کرد که با استقبال گروه‌های هدف مواجه شد.

بازرگان خاطرنشان کرد: هیات انجمن‌های ورزشی در استان فعالیت خوبی دارد و در این زمینه یک زمین چمن مصنوعی‌ و سالن ۶ هزار نفری نیز به صورت مشارکتی در اختیار هیات قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های بالای استان در این رشته، آمادگی برگزاری مسابقات ملی و میزبانی اردوهای مختلف را داریم، اضافه کرد:برخی رشته‌های ورزشی این هیات نیز در این استان نوپاست که تامین تجهیزات و حمایت‌های فدراسیون می‌تواند چشم انداز بهتری را پیش روی آنها فراهم کند.

رئیس هیات انجمن‌های ورزشی استان زنجان نیز در ادامه این مجمع به برنامه‌های این هیات اشاره کرد و گفت: این هیات در سال گذشته برنامه‌های مختلف آموزشی را در راستای ارتقای رشته‌های مختلف ورزشی اجرا کرد.

نرگس رمضانی افزود: سال گذشته ۲۲ مورد جشنواره برای دانش آموزان برگزار شد و ۱۴ نفر نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه اول امسال نیز برنامه‌های مختلف آموزشی در نظر گرفته شده و همچنین این هیات میزبانی دو دوره اردوی تیم ملی سپک تاکرا را در سال جاری عهده‌دار بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۳۰ نفر به مسابقات ملی و بین المللی و ۱۲ نفر به اردوی تیم ملی دعوت و اعزام شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.