یک شرکت دانش‌بنیان حوزه داروسازی با نرخ رشد ۲۰۰ درصدی، موفق به گسترش بازار محصولات دارویی خود به ۹ کشور شده است.

امیر اسماعیل ثقفی‌نیا، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان سنتز ماده اولیه دارویی نیتروگلیسرین و تولید انبوه قرص پیوسته رهش نیتروگلیسرین و همچنین فرآورده دانش‌بنیان یدوفولیک را از دستاورد‌های دانش بنیان این شرکت دانست و گفت: ما از معدود شرکت‌های دارویی هستیم که با رعایت اصول و استاندارد‌های تولید محصولات دارویی موفق به اخذ گواهی GMP در محصولات دارویی (جامدات عمومی- سوسپانسیون پودر خشک) شدیم. همچنین تولید گرانول نیتروگلیسرین آماده پرس و نیتروگلیسرین محلول در اتانول و پروپیلن گلایکول برای مصارف تزریقی و محلول در میگلیول برای تولید پرل زیرزبانی بر اساس آخرین استاندارد بین‌المللی PIC/S از سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از افتخارات این شرکت است.

او، تولید مواد اولیه دارویی و ساخت انواع دارو و مکمل تغذیه‌ای به فرم قرص، کپسول و پودر برای تهیه سوسپانسیون خوراکی در ۱۰ گروه درمانی دارو‌های قلبی-عروقی، گوارشی، آنتی بیوتیک، تنفسی، کلیوی، کاهنده قند خون، اعصاب و روان و مکمل‌های تغذیه‌ای به‌ویژه مکمل‌های مورد نیاز در دوران بارداری و شیردهی و نیز تولید ماده اولیه و فرم تزریقی داروی بایوتک اینترفرون گاما (گامارک) را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت معرفی کرد.

ثقفی‌نیا با بیان اینکه داروی اینترفرون گاما (گامارک) جزء دارو‌های بیماران نادر است، افزود: هم‌اکنون، تعداد محصولات دارویی این شرکت به بیش از ۸۰ قلم در اشکال دارویی قرص، کپسول و پودر برای سوسپانسیون خوراکی رسیده است که با توجه به خط مشی حاکم بر شرکت همچنان رو به افزایش است. این شرکت با تامین ماده اولیه نیتروگلیسرین برای تولید انواع قرص‌های آهسته رهش ۶/۲ و ۴/۶ میلی گرمی، آمپول تزریقی و پرل زیرزبانی TNG، ماده اولیه بازار ۱۰۰۰ میلیارد ریالی این محصولات را تامین می‌کند و طی آن، خوشبختانه کشور ما بی نیاز از واردات دارو‌های نیتروگلیسرین شده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، به گفته ثقفی‌نیا این شرکت با توجه به نرخ رشد ۲۰۰ درصدی و صادرات محصولات دانش‌بنیان در سال گذشته به عنوان یکی از ۱۲ شرکت از بین ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان کشور به عنوان غزال انتخاب شد.

مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: محصولات ما به کشور‌هایی همچون اوکراین، گرجستان، لبنان، ارمنستان، روسیه، عراق، ویتنام، افغانستان و فیلیپین صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار