رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شمالی شدن جریانات جوی، دمای هوای آذربایجان‌غربی به طور میانگین ۴ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و این استان پایان هفته خُنکی پیش‌رو دارد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد با بیان اینکه این استان پایان هفته خُنکی پیش رو دارد، گفت: در این مدت جوی آرام و پایدار در منطقه حاکم می‌شود و به غیر از کاهش نسبی دمای هوا پدیده هواشناسی دیگری پیش‌بینی نمی‌شود.

وی با اشاره به وزش باد شدید در منطقه نیز افزود: در ۲۴ ساعت گذشته وزش تندباد در بسیاری از مناطق جنوب استان ثبت شده که بیشترین مقدار آن در پیرانشهر و ۶۵ کیلومتر بر ساعت بود.

محمدپور اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته تکاب با دمای ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و پلدشت با حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند و در این مدت دمای هوای مهاباد بین ۱۶ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان گزارش شد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.