مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: عمده کمبود معلم در این استان مربوط به مقطع ابتدایی است که با جذب نیرو و فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، این نیاز مرتفع خواهد شد.

حمد الله اژدری اظهار کرد: با وجود کمبود معلم، با برنامه‌ریزی انجام شده ۱۵ هزار و ۵۰۰ معلم برای سال تحصیلی جدید در کلاس‌های درس در استان بوشهر حاضر می‌شوند.

وی افزود: نرخ بالای بازنشستگی فرهنگیان در چند سال اخیر باعث کمبود نیروی انسانی در اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر شده است.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر یادآور شد: کمبود معلم در این استان مربوط به انباشته شده‌ سال‌های قبل است که با برگزاری آزمون‌های استخدامی از سال گذشته این مشکل تا حد زیادی مرتفع می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا یکهزار و ۱۵۰ نفر در آزمون استخدامی جدید شرکت کردند که دو بخش دبیری و آموزگاری اعلام نتیجه شده و در دوره کیفیت بخشی هم در هفته‌های آینده نتایج اعلام می‌شود .

اژدری ادامه داد: همچنین از ظرفیت نیروی انسانی همکاران شاغل که به طور غیرموظف همکاری می‌کنند، همکاران بازنشسته، نیروهای خرید خدمات و دانشجو معلمان سال آخر برای جبران این کمبود استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: در دوره فنی و حرفه‌ای هم موضوع توسعه رشته‌ای مطرح است که در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تقاضای دانش‌آموزان در دوره فنی و حرفه‌ای، در شماری از رشته‌ها امکان کمبود معلم وجود دارد که قانون، ظرفیت‌ها را برای تامین معلم پیش‌بینی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.