مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۲۰ نفر از دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد در آزمون ورودی مدارس استعداد‌های درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی پذیرفته شدند.

عرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: آمار قبولی سال‌جاری دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد در مدارس نمونه دولتی، نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد رشد داشته که نشان دهنده نتیجه مطلوب پشتیبانی‌ها و ارائه خدمات تخصصی و مفید به دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه اعتماد به نفس و بهبود بنیه تحصیلی آنان است.

وی بیان کرد: از مجموع قبولی‌های امسال، ۹ دانش آموز در پایه ششم و نهم مدارس استعداد‌های درخشان (سمپاد) و ۱۱۱ دانش آموز نیز در مدارس نمونه دولتی خراسان جنوبی پذیرفته شده‌اند که در مجموع تعداد ۷۸ نفر از آنها دانش‌آموز دختر و ۴۲ نفر پسر هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار کرد: این نهاد با ارائه خدمات تخصصی به صورت حرفه‌ای در زمینه‌های مشاروه تحصیلی، کارگاه آموزشی و برگزاری پانسیون‌های مطالعاتی به دانش‌آموزان مستعد پایه‌های ششم و نهم، برای شرکت در آزمون استعداد‌های درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی، این قشر را پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: ۷۹۶ نفر از دانشجویان تحت حمایت این نهاد نیز در مقطع کارشناسی، ۱۴۸ نفر مقطع کاردانی، ۴۸ نفر کارشناسی ارشد و ۲۲ نفر نیز در مقطع دکترا در حال تحصیل هستند.

عرب بیان کرد: حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت با هدف موفقیت در تحصیل و کسب مشاغل عالی، بهترین شیوه توانمندسازی جامعه هدف است.

اکنون ۱۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی قرار دارند که از خدمات متنوع و گوناگون حمایتی، فرهنگی و تحصیلی این نهاد بهره‌مند هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار