شصت سازمان جهانی خواستار اقدام فوری اتحادیه اروپا علیه اسرائیل به دلیل نقض بی سابقه آزادی رسانه‌ها شده اند.

شصت سازمان جهانی آزادی مطبوعات و حقوق بشر با امضای نامه‌ای از اتحادیه اروپا خواستند تا علیه اسرائیل به دلیل تشدید نقض آزادی رسانه‌ها و کشتار روزنامه نگاران در غزه، کرانه باختری اشغالی و اراضی اشغالی، اقدام قاطعانه‌ای انجام دهد.

در این نامه که امروز دوشنبه ارسال شده است خواستار تعلیق توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل و اعمال تحریم‌های هدفمند علیه مقامات مسئول اسرائیل شد. این سند توسط سازمان‌هایی از جمله مؤسسه مطبوعاتی بین المللی (IPI)، دیده بان حقوق بشر (HRW) و مطبوعات آزاد نامحدود (FPU) امضا شد.

این نامه خطاب به جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا، است و بر نیاز فوری به اقدام علیه آنچه که آنها به عنوان «نقض بی سابقه آزادی رسانه توسط مقامات اسرائیلی» توصیف می‌کنند، تاکید دارد.

در این نامه آمده است: اینها بخشی از سوء استفاده‌های گسترده و سیستماتیک مقامات اسرائیلی در غزه، کرانه باختری، و اراضی اشغالی است که توسط سازمان‌های غیردولتی اسرائیل، فلسطین و بین المللی، کارشناسان سازمان ملل، دیوان بین المللی دادگستری و در یک درخواست مستند یا تایید شده است. 

در این نامه آمده است: «این نقض‌ها باید موجب تعلیق توافقنامه اتحادیه اروپا و اسرائیل و تحریم‌های بیشتر هدفمند اتحادیه اروپا علیه مسئولین اسرائیلی شود».

این سازمان‌ها هشت اقدام اسرائیل از جمله قتل هدفمند روزنامه نگاران، ممنوعیت دسترسی رسانه‌های مستقل به غزه و بازداشت خودسرانه روزنامه نگاران را تشریح کردند که نیازمند واکنش فوری اتحادیه اروپا است.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسرائیل بیش از ۱۲۰ روزنامه نگار و کارمند رسانه‌ای فلسطینی در غزه را کشته و خودسرانه حداقل ۴۹ روزنامه نگار را بازداشت کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار