مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تولید ۲۰ هزار تن کشمش از سطح تاکستان های استان در سال زراعی جاری پیش بینی می شود.

صفدر صفدری امروز گفت : پیش بینی می شود امسال از سطح تاکستان های این استان ۱۴۰ هزار تن انگور برداشت شود که ۲۰ هزار تن تبدیل به کشمش خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و بارندگی‌های خوب صورت گرفته میزان تولید کشمش نسبت به سال گذشته در این استان افزایش یافته است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: حدود ۸۰ درصد از کشمش تولیدی در این استان صادر و مابقی در داخل استان به مصرف می‌رسد.

وی افزود: از سوی دیگر مقدار قابل توجهی انگور کشمشی در این استان تولید می‌شود که تولیدکنندگان غرب کشور این انگورها را خریداری و در استان‌های خود تبدیل به کشمش کرده و از همانجا صادر می‌کنند.

صفدری تصریح کرد: شهرستان‌های شیروان و فاروج قطب تولید انگور کشمشی در استان هستند که در همین شهرستان‌ها نیز کشمش تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قسمت اعظم کشمش‌های تولیدی در این استان به صورت تیزآبی و آفتابی است، اما برای ایجاد بازارپسندی بیشتر و کیفیت بالاتر، کشاورزان باید به صورت فنی برای تولید این محصول پیش روند.

وی با بیان اینکه در خراسان شمالی ۴۶ هزار هکتار باغ وجود دارد، ادامه داد: ۶۰ درصد از تولیدات استان مختص محصول انگور است.

۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر در خراسان شمالی بهره بردار انگور از سطح تاکستان‌های این استان هستد.

منبع:ایرنا

برچسب ها: کشمش ، تاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.