استاندار خراسان شمالی گفت: همزمان با دولت ۵۳۷ طرح در استان با اعتباری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح و ۴۳ طرح کلنگ زنی می‌شود.

 استاندار خراسان شمالی دستاورد‌های مهم دولت را در حوزه‌های عمرانی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را تشریح کرد.
حسین نژاد افزود: رویکرد ما اتمام طرح‌های نیمه تمام است و سعی شده تا کلنگ زنی طرح‌ها با توجه به ضرورت، انجام شود.
وی اعتبار طرح‌های افتتاحیه را ۲۲۰۰ میلیارد تومان و اعتبار کلنگ زنی‌ها را ۹۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
حسین نژاد گفت: برخی از طرح‌ها نظیر آبرسانی، نصب اسکله شناور بر روی سد شیرین دره برای برداشت آب از سطح سد و در بحث شهرک‌های صنعتی، شیروان، گرمه و جاجرم افتتاح پست برق براساس ضرورت پیش بینی شده است.
استاندار خراسان شمالی به اقدامات حوزه عمرانی نیز اشاره داشت و گفت: ۷۵۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌ها انجام شده و بسیاری از روستا‌های استان از راه آسفالت برخوردار شدند.
وی با اشاره به اینکه ۱۳۵ کیلومتر از محور بجنورد به گلستان در آغاز دولت سیزدهم دوطرفه بود، اکنون با کسر ۲۰ کیلومتری که آماده آسفالت است، تنها ۱۵ کیلومتر آن باقی می‌ماند.
حسین نژاد در ادامه تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومانی به سد گلمندره و ۱۵۰ میلیارد تومانی به سد بیدواز اسفراین که از پروژه‌های مصوبه سفر مقام معظم رهبری و رسیدن به مرحله آبگیری و تکمیل این سد‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: انتقال آب شمال استان به داخل استان که مقدمات اجرای آن شروع شده است، در آینده تحول بزرگی در تولید و کشاورزی و اقتصاد استان خواهد داشت.
وی اضافه کرد: ۳۳ هزار واحد مسکونی در استان با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در حال اجراست که در این زمینه رتبه دهم کشوری را داریم و اخیرا نیز ۱۴۰ آسانسور رایگان از دولت به پروژه‌های مسکن مهر تحویل شده است.
حسین نژاد بیان کرد: با وحدت و همدلی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تمامی عرصه‌ها مسیر توسعه را با قوت و قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد.
وی از احداث و اصلاح ۷۴۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه‌ی آب در استان اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ کیلومتر خطوط فرسوده قبلی انتقال آب اصلاح و ۴۱۰ کیلومتر نیز احداث شده است.
وی افزود: چهار مجتمع آبرسانی برای تامین آب پایدار و رفع تنش آبی استان در حال اجراست که مجتمع کهنه جلگه افتتاح و مابقی مجتمع‌ها نیز با پیشرفت خوبی در حال آماده سازی است.
حسین نژاد افزود: اجرای تصفیه خانه شیروان و انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی نیز از دیگر پروژه‌های مهم هستند.
مقام عالی دولت در استان گفت: خراسان شمالی سومین استانی بود که فیبر نوری به همه شهر‌های استان را تکمیل کرد.
استاندار خراسان شمالی گفت: سهمیه صادرات استان در سال گذشته ۱۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شد که در سال جاری ۱۶۰ میلیون دلار محقق شد.
ایجاد دو شهرستان جدید در خراسان شمالی
وی ایجاد دو شهرستان جدید را از اقدامات مهم حوزه سیاسی عنوان کرد و افزود: در استان، مجوز ۵۹ دفتر احزاب صادر شد که رشد ۶۰۰ درصدی دارد و سبب مشارکت بیشتر مردم در موضوعات سیاسی و اجتماعی خواهد شد.
استاندار خراسان شمالی به افزایش صد درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ۵۰.۳۲ درصدی و رتبه پنجم کشوری و در انتخابات ریاست جمهوری درصد مشارکت استان ۴۹.۸ و بالاتر از میانگین کشوری بود.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ابتدای دولت سیزدهم معوقات کارگری در شهرداری‌ها و صنایع وجود داشت و تجمعات اعتراضی آنها از مشکلات اجتماعی استان بود که با پیگیری‌ها به صفر رسید، به تخصیص ۱۱۵ میلیارد ریال به تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌های فرهنگی اجتماعی، اعزام ۲۰۰۰ زائر به مرقد امام (ره) و ۷۲۰۰ نفر به راهیان نور، احداث ۸۵ کیلومتر راه‌های مرزی، افزایش کشفیات و مبارزه با مواد مخدر، اعزام ۷۰ هزار نفر زائر برای مراسم راهپیمایی اربعین، پیگیری و مکاتبه و مهیا شدن نخستین پرواز برای انتقال زائران اربعین از خراسان شمالی به نجف، کاهش نرخ بیکاری اشاره کرد.
حسین نژاد در ادامه سخنان خود فعال سازی ۱۴۷ واحد تولیدی راکد با سرمایه گذاری ۷۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۱۵۶ نفر، افزایش مشارکت اقتصادی به ۴۶ درصد در بهار ۱۴۰۳، تحقق اشتغال بیش از ۱۶۵۹۷ نفر در سال ۱۴۰۲، کسب رتبه سوم در زمینه امنیت سرمایه گذاری، اجرای بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان طرح در شهرک صنعتی گرمه، کسب رتبه هفتم پرورش دام، رتبه سوم در تولید عسل و... را به عنوان برخی از اقدامات صورت گرفته بیان نمود.

برچسب ها: افتتاح ، هفته دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.